Onsdag!

Hej!
Idag har vi haft full rulle hela dagen. Fattar inte vad dagarna tar vägen !
Började med att vi skulle skjutsa David till fisken, då startar inte BMW typiskt, jag hade kommit åt lys knappen och batteriet var urladdat. Som tur kom grannen Torsten och vi fick låna en bil av honom. Vi lämnade av David och körde hem så klart var det poliskontroll men jag höll hastigheten så behövde inte stanna =)
Väl hemma igen stod mamma och väntade mamma körde oss och hon skulle följa med på Filippas läkarkontroll.
Allt var bra förutom att Filippa inte hade gått upp så mycket. Hon väger 7080 och sist 6935.
Hon sa att det kan bli så när man börjar avta med ammningen och äter mat. Men man blir ju ändå lite orolig i fall hon inte blir mätt. Men det var ingen fara och vi ska dit den 14 sep för en koll. Om det är något som är svårast med ett barn och hittills så är det maten.
Efter vi var klara åkte vi hem mamma gav Filippa lunch och jag gjorde laxpudding till oss, vart jätte god.
Mamma och Elvis åkte hem på eftermiddagen och jag och Filippa gick och lade oss vi sov tror jag 1 1/2 timme så skönt.
Till middag gjorde jag färsk tonfisk gryta med keso. Jätte gott så här kommer receptet:

Tonfisk 600 g
2 st vitlökar hackade (jag hade 4 st)
1msk sambalolek
2-3msk citronsaft
1 tsk socker
salt o peppar
2 msk fisksås
4 -5 msk olja
7 st champinjoner skivade
1/2 gul lök
selleri delad önska mängd själv
1/2 gul paprika skivad tunna skivor
1 handfull haricots verts
lite hackad grön chili

keso men det är ju gott med nuddlar eller ris till !

Fräs vitlöken i oljan, lägg i tonfisken som ska vara delad i tärningar, saltra och peppra. Rör om och stek den genomstekt men inte för länge då blir den torr. Ta upp fisken i pannan och lägg i lite mer olja och stek alla grönsakerna rör om hela tiden ca 5 min. Tillsätt sambalolek,citron,och socker. Vänd ner fisk bitarna och smaka av med fisksåsen och salt och peppar.
Jag tillsatte även på min tallrik 36% grädde så det blev som en gryta,hade keso,tomat och avokado till så gott !!!!


Dagens middag !

Filippa och jag leker =)


Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen