Onsdag/ Torsdag !

Hej!
Har inte haft så mycket tid över för några inlägg!
Så det blir ett snabbt nu =)

Igår kom min kära vän Jennie på besök, vi åt lunch och Jennie mys med Filippa. Jennie hade gjort en super god äppel paj som vi åt efter lunch. Sen när hon åkt så gick jag och Filippa och lade oss och sov i 2 h tror jag jätte skönt. Till middag blev det köttfärssås och spaghetti. Jag började sy ett överdarag till Filippas gå stol, fasen vad svårt det var, det är synd att man inte kan köpa lösa såna då hade jag aldrigt sytt ett.

I dag tors kom Jennie vid 10,30 tiden vi skulle börja plocka äpplen som en grönsakshandlare köper, dom gillar våpra äpplen. Vi hämtade bakar i går!
Medans Filippa sov till och från plockade vi och tycker vi var snabba. Åkte och levererade dom till grönskakshandlaren och vi delade på summan som vi fick.

Vi åkte hem och Jennie hem till sig.
Väl hemma började jag röja lite på tomten och målade ett sko ställ vitt. Vi han med en promenad till mataffären.
Gulliga grannarna Ronny och Cissi kom över med rådjursstek dom hade ätit igår och fick massor över. Jag gjorde potatismos och kokade blomkål. Vi åt det till middag sååååååååååååå gott !!!!!
Fortsatte med överdraget till gåstolen och är snart klar=) vissar resultatet när det är klart.

Min lilla Fis fyller 6 månader i morgon och det ska vi fira med äppelpaj hos mormor och morfar =)
Min syster och Andreas lämnade en resigörsstol (jag har letat efter en sån blev så glad när dom hittade en sån ! ) Tusen tack !!!! Dom var här i tisdags och hämtade Albin och Firren. Måste säga att det är jätte tomt när han inte är här =( Vi skanar honom !!!


min lexington resigörsstol =)

Mitt och Jennies äppel projekt =)

Jennie plockar för fullt !

Filippa på våran promenad !

osminkade jag !

Filippa tog nappen en bra stund !

den super goda rådjurssteken som Cissi gjort =)


Just det i går fylled världens bästa Svärmor och Farmor år ! Stort Grattis och hade äran !!! Hurra Hurra !!!

Farmor Anki !

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen