Fyra ljus tända !!!

Hej! Så var det fjärde advent och sista ljuset tänt =)
Idag har vi tagit det lungt hela dagen, var i väg och handlade en sväng själv =) Har hunnit med att städa huset och plocka undan för snart ska grannen fram =) En tradtion är att den alltid tas fram dagen innan jul och tror att jag ska hålla på det kanske blir en dag tidigare. är nästan klar med alla julklappar har några kvar ! Ska ta dom i veckan tänkte jag.
Igår var jag och Filippa hemma hela dagen, vi var i väg en kortis på förmiddagen ! David kom hem sent då han jobbade, det är så intensivt nu innan jul och nyår så det är massor med jobb. Skönt att bara tagit det lungt hela helgen då jag varit trött och känns som man ligger efter med sömn.

Till middag vart det i går sent tror vi åt vid 22 tiden.
Förrätt: gratinerade havskräftor
och varmrätt: oxfilé med tryffelsmör, rotsaker i ugn och beasås och en portvinsås.
Dagens middag vart för Davids del: Mc donald och jag gjorde en parmasallad.
Lill fisen har vi lekt massor med hela dagen hon är så rolig och åker runt på sin rumpa och försöker resa sig mot saker. Känner något vasst i munnen men ser inga tänder ännu, kommer nog snart. Igår bakade jag pepparkakor och även ett pepparkaks hus som jag senare skulle sätta ihop, vilket inte var så enkelt, ! Får göra om det har köpt ny deg !


Min lilla stjärna !






Majskrokar älskar Filippa

Filippa nybadad (ska bli skönt sen när vi får Jaquzzin på nya våningen )

Lite av mitt jul pynt !

Mina 2 nya stjärnor i fönstret !

Gratinerad havskräftor =)

Jag åt faktist rotgrönsakerna ( Ibland får man unna sig )

Fyra ljusen lysser !!!
Snart är det Filippas första JUL !!!


Står i kryp läge men hassar sig fram !!!

ska resa sig !



Tomtenluvan ville hon inte ha på sig !

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen