Torsdag !

Hej!
Har haft fullt upp, har inte hunnit skriva.

Här kommer veckan kula v 33

Idag har jag varit på begravning det var min gammel-farmor Sigrid som blev 99 år som skulle begravas. (Det är min morfars mamma) 

Det var en jätte fin begravning. Efteråt var det fika i en samlingslokal, landgång och tårta. Jätte gott! Det hade gammel-farmor gillat hon älskade att laga mat hennes sill var fantastiskt alla kakor som hon alltid bakade, När man åkte dit så var man alltid lika proppmätt och kunde typ inte gå därifrån, en riktig bullfarmor var hon. Minns hennes kollonilott som hon jämt var i, odlade allt man kan tänka sig i en trädgård vi var där och lekte hade så kul.

Slängde i hop en middag med pasta och kyckling det vart jätte gott och jätte enkelt!

Kokade pasta spagehetti

Stekte hackad vitlök, rödchilli och scharlottenlök och champinjoner i olivolja.

Hällde ner det i pastan när den kokat klart och var avrunnen, blandade ner mer olivolja salt och peppar.(hade lite fryst persilja)  

Kycklingen lindade jag in i bacon (för stekte kycklingen lite) sen in i ugnen.
Servera med en god sallad och en klick creme fraschie.
Ha en trevlig kväll Kramis Jessica ♥

Vila i frid Gammel-Farmor ♥


Kommentarer
Postat av: Catherine

Hej!



beklagar sorgen! :-( fint med så gamla kort.

Hoppas du har/får en bra helg!

En stor kram och klapp på fina magen!

kram



Catherine

2011-01-15 @ 09:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen