Hemma dag !

Hej!
Idag har vi varit hemma nästan hela dagen. Min mammi kom vid 12 tiden, hon var så sugen på Filippa. Vi åt lunch !
Cesar sallad. Vi tog en promenad till blomsterlandet, jag inhandlade dom sista blommorna till krukorna, så nu har jag planterat allt utvändigt.
Väl hemma igen fixade jag lite på tomten med blommorna. Sen började jag med middagen som vart så god, slängde ihop lite  utan recept. Ska dela med mig av det !
Fläskytterfile gryta  med pasta.
davids mamma kom och vi åt middag och hon gosade med Filippa.
Vi tittade på Mamma byterbo, (det var en från pappas jobb som var med ) och efter big brother skjutsade jag hem Anki.
Recept:

Fläskytterfile i tärningar (halv svans)
2 paket bacon delade i bitar
2 st scharlotten lökar hackade
2 st vitlökar pressade
champinjoner delade i bitar
2 1/2 del matlagningsgrädde
lite 4 % matlagningsgrädde 1-1/2 dl
fryst persilja
salt och peppar
paprika krydda
gurkmejran
dijonsenap valfri mängd
vanlig senap efetr smak
någon stark krydda lite grann
lite hackad röd chili

Stek ytterfile, bacon först. Tillsätt sharlottenlöken, vitlök och champinjoner. stek samman. Tillsätt övriga ingredienser och låt småputtra.

band pasta
finskuren morot i tunna strimlor
zuccini  i tunna strimlor
purjolök i tunna strimlor
koka pastan tillsätt grönskaerna när 2 min återstår. Häll av och servera med grytan. Salta !
Riv permensan uppe på innan servering

Bilder fr dagen !



Mormor och Filippa ♥

Glömde ta kort på Farmor och Filippa får ta det nästa gång vi ses !

 

Puss och kram nu måste jag sova är så trött !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen