Måndag

Hej!
Då var måndagen passé !
Idag har vi varit ute precis hela dagen så fantastiskt väder ♥
Jag och Filippa tog en promenad till Blomsterlandet, inhandlade nya blommor, väl hemma igen planterade jag dem. Började med middagen som blev "Man tager vad man haver i kylen " det ekar tomt där ska handla i morgon.
Blev kassler med broccolie i ugn med ris.

Jätte enkelt;
Recept:
Kassler delas i mindre bitar
hackad lök
stimlad purjolök
hackad selleri
broccoli som delas
vitlök pressad
röd mjölk
dijonsenap
lite grädde 36 %
creme fraische 15%
riven ost

blanda kassler, alla grönsakerna i en ugnsäker form,
rör i hop lite mjölk, grädde ,senap, vitlök, salt och peppar och creme fraische i en bunke.
Häll över allt i formen tillsätt mera mjölk nästan så det täcks. bred creme fraische uppe på.
In i ugnen 160 grader i ca 30 min. kolla till den så det inte bräns.
Servera med ris.
en god sallad.

hackad gullök
avokado
gurka
salt
citronpeppar
lime
olivolja m citronsmak
lite pressad citron

dela avokado i bitar
dela gurka i bitar
hacka lök
blanda ihop alla ingredienser
Smaklig måltid =)


Mina ny planterad blommor

Blir blåa fina blommor

Dagens outfit=)

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å så fin hon är! tycker det är svårt att veta hur mycket kläder dem här små ska ha på sig nu :-)

Jätte fina bilder!

kram kram



Catherine

2011-05-11 @ 07:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen