1:a advent !

Hej!
Då var det 1:a advent idag, har tänt första ljuset men orkade inte plocka fram ljusstakarna, gör det i morgon !
Har varit extremt bakis idag fy sjutton vad det är jobbigt att vara. Har bara lekt med Filippa och tittat på Tv inget annat gjort idag. Det blev mc donald (fuskade med min diet ) kände att jag behövde en hamburgare.

Igår Lördag var det fullt upp hela dagen, var iväg själv en sväng då jag skulle till systemet, fisken och mataffären. Skulle ha det sista inför kvällens dunder middag som vi ska ha. Det ska vara lite personal fest Susanne från kunsholmen och hennes fru kommer på middag. Tomas var också med. Vi hade en super trevlig kväll förutom att jag drack för mycket rödvin så jag mådde inte så bra gick och lade mig vid 02 tiden.
Kvällens meny!!

Till fördrink var det Bolinger champange och så hade jag gjort olkia smörstekta små tost med olika tillbehör på.
Förrätt1: Liten hummersoppa med vitlöksbröd till det drack vi champange.
Förrätt 2:carppatio på oxfile med kapris och solrosdressing till det vart det rött vin från frankrike La vignee Bourgone,Pinot Noir. Lite lättare
Varmrätt: Stekt anka med rotsaksgratäng/blomkålsgratäng med hemma gjord rödvinssås (Rött vin: även det från frankrike Bourgogne Hautes cotes de nuts. Lite kraftigare.
Efterrätt: Semifedo med daim och hallon och mago, (dessertvin: Chateau du bevant, sauternes också från frankrike.
Kan säga att middagen blev super lyckad=) Jag lyckades med alla rätter !!! Susanne är ju kock så man kände att man var lite nervös man ju vill ju inte misslyckas.
Lite senare när jag hade gått och lagt mig hade dom ätit rysk kaviar och gåslever.




Fick presenter

David har köpt en gasol så vi satt i ute rummet och drack fördrinken, det var jätte mysigt!

massa gosaker






Min goda hummersoppa

Jag och Sus

David,Tomas och Anette

carpatio

Anka

lilla Chanel fick vara med =)



goda desserten
arla.se finns receptet på ! Semifedo


Denna underbara kokbok gömde sig i paketet, tack snälla Susanne och Anette!

Dagens lunch idag ! Räksmörgås, har verkligen inte hållit min diet idag !

Bus ungen Filippa


Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen