Helgen!

Hej! Då var det ny måndag och ny vecka!
Snart är det julafton!
Ilördags var jag och Filippa i BrommaBlocks en sväng för lite ärenden. Lilla fisen fyllde 9 månader !
På kvällen när hon lagt  sig så gjorde jag en god middag och vi korkade upp champange! Jätte gott!
Till förrätt vart det: parmatoast (fast jag hade avokado i stället för toast
Varmrätt entrecote me balsamvinäger och kapris marinad med hasselbackspotatis (jag hade blomkålsmos)
Efterrätt: mjölkchoklad mousse.

Jag har nämligen försökt ta bort pasta kolhydrater, det går rätt bra. Frukosten är ju jobbig men då äter jag smörgås. Få se om jag går ner några kilo!!!

Söndag: Det var Davids första farsdag=) Hade tänkte köpa Zlatans bok men tvärrslut över allt.
Vi var hemma hela dagen. Filippas farmor var förbi. Vi grattade löv på tomten. Det är ju jätte kul med stor tomt men löven kan man ju slippa tror jag var och slängde 10 säckar. LÖVTERAPI!!!
Till middag blev det köttfärspiroger. Jag höll på att fixa i ordning hallen där upp. Egentligen är det inte så stor ide, då vi ska måla om väggarna (vita) men jag fixade och det vart lite mysigt där med lampan !

Idag måndag har jag varit i väg en sväng själv till barnens hus i Barkarby skulle ihandla lite presenter till mina vänner Anna och Linda och även min kusin som har fått barn ! Skönt att det vart klart då jag har massor i veckan har inte någon tid över alls! Nu ska jag gå och lägga mig !
Dagar i bilder:

Trötta jag har haft fullt upp på sista tiden !


Lilla stjärnan!



Har öppnat en ny butik i Blocks "newport" Helt i min smak =)


Filippa i sin rosa caboyhat=)

Bad !

Jätte god champange och korv !

Lör förrätt!


Massa tända ljus!

Lördags: varmrätt

Tänk väggarna vita och stolpen som syns kommer täckas för! Var tvungen att ha den då nya våningen kom på!
Mitt hall projekt !

Nappar i glas burk ! Tog tipset utav min vän Helena !

Har även rensat mitt guld; trasiga, små länkar m.m. tänkte skicka in och se vad man får för det !

Piroger !

Vart inte så fina men goda !


Rosa rosor till pappa David från Filippa



Presenter


Filippa fick nya Timberlandskor!

Några bas bobisar att ha under nu på vinten !

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen