Ny vecka Måndag och Tisdag !

Måndag: Idag har jag och Filippa varit på BVC och allt var jätte bra med henne hon växer på och följer sin kurva jätte bra. Och jag är jättte stolt över att vi fixat det här med natt amningen. Nu sover hon hela nätter så sköt. Äter välling innan hon lägger sig så det är jätte bra!
Efter vi varit där hämtade vi Anna som är hög gravid och tapper som följde med oss till IKEA. Vi åt lunch och gick och tittade det blev lite braiga saker 2 st böcker till Filippa och byggklosar till henne. Sen skjutsade vi hem Anna. Väl hemma igen så gjorde vi inte så mycket jag kokade äppelmos och David höll på med räkningarna.
Måste säga att jag vart nöjd med äppelmosen den vart jätte god!

Till middag gjorde jag Piggvar som jag blanscherade, vermouth sås och pressad potatis. Måste säga att Piggvar är nog den godaste fisk jag någonsin ätit. Så gott blev det !!!

Tisdag: Har varit i fisken och hjälpt till lite, Filippa var hos sin älskade mormor och morfar.
Till middag blev det Entrecote i ibitar med kantarell sås och pasta.
Nu måste jag gå och lägga mig är jätte trött !
Puss och Kram

3 burkar  äppelmos blev det !

Gårdagens underbara middag !

Blev så glad härom dagen när jag rensade kantarellerna, tyckte att det prasslade i påsen och när den nästan var tom påsen vad hittade man då " Jo en underbar liten söt grodda " Jag pussade på den och släppte sedan ut den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen