Fredag/Lördag/Söndag

Hej!
Lördag: var jag och Filippa nästan hela dagen åkte en sväng till vällingby för lite ärenden. På kvällen var det strålande sol och vi satt i trädgården med skumpa. Vi åt en god middag med våra grannar Cissi och Ronny. Förrätt: Krabbklor med aioli, varmrätt: grillad Anka med potatisgratäng och efterrätt: äppelpaj med vaniljsås.

Söndag: Har vi varit hemma hela dagen jag är hängig förskyld och krasslig i halsen hoppas att det går över. Idag är ju som våran helg David jobbar ju alltid lördagar så söndag blir våran lördag och måndagen våran söndag. Så det är skönt att bara vara och inte ha några måsten.

Lovade bilder från senaste veckorna då vårat nät är nere för tillfället:

Bygget!!!!

Lastbilar har kommit med massor med matrial

Byggställning runt hela huset


hela tomten är överfull med byggmatrial


Efter !!!!

Invändigt !Det tog 2 dagar att resa ytterväggarna !!


kommer bli så bra när det blir klart !


Kommer bli 2 st kuper !en på varje sida

Vårat nya fina hus !

Lite nyinköpta saker !


Hittade små söta filipp flopp i smögen till Filippa (kommer användas nästa sommar)

kan rekomendera ett underlägg från barnenshus 149:- jätte bra med karborreband lätt att hålla rent och inget kladd på bordet !

Köpte en kex burk på granit, en liten termos på Jula och en jätte smart ta med tallrik med sked, kan verkligen tipsa om en sådan 79:- på barnenshus!

Filippa fått en vinterväst (Lindex) tycker det är så fint med vitt då man kan matcha allt med det.

Filippa fått en jätte fin stol av sin älskade Farmor och Farfar Tack snälla !
Kommer bli fin i hennes rum den ska målas vit !

Filippa fått jätte fina kläder av sin snälla Farmor och Farfar ♥


Lite höst nytt i min gaderob ! allt från H&M

en marinblå klänning ! Fynd på H&M webbshop

Filippas nya höst kläder !

Min lilla mode prinsessa

Min goda middag för någon vecka sen: Köttfärsbiffar med fetaost och blomkålspure och en kod sallad !
Kokade blomkål som sedan mixades i smör och grädde! Så gott !!!

Fredagen i bilder då vi hade en mysig dag i stinsen med mormor, åt lunch med syster Therese och Annelie!!

Hela gänget !

Goda cesar salladen

Älskade Mamma Mormor prövade kläder på sin favorit butik MQ

Linn fyllde 12 år i fredags då vi gick till henne med presenter!


Filippa redo för kalas !

Linns fina tårta!

Fina Linn 12 år !


Köpt ett läppglans som luktar sommar och cocos !


Filippa sitter jätte bra själv nu !


Min lilla vinter tjej !


Goda Ankan med potatisgratäng Lördagens middag !

Filippa sovande på pappa David idag !

Lill fis fortsätter att sitta fint !

Kommer ett inlägg med bilder från Smögen men det är så många bilder så jag får dela upp det i 2, 3 delar.
Nu ska jag hänga lite tvätt !

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Helena

Äntligen lite uppdatering :-P Men åååh, så fint huset blir!! Nu har ni alltså lite jobb framför er antar jag, invändigt ;-) hihi. Men inte helt fel att få inreda en helt ny våning sen... Jag är inte alls avundsjuk :-) Kramar från oss!!

2011-09-12 @ 10:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen