middagen doftar underbart !

Gokväll!
Då var denna dag snart över. Idag så har jag och Filippa tagit det lungt vi skulle tagit en promenad till mat affären men jag har varit så trött idag så vi tog bilen. Trötteheten kommer och går. Filippa somnade i sin vagn på eftermiddagen och då han jag med att baka en brownie som jag ska bjuda på i morgon då vi kompisar som är mamma lediga är hemma kommer över till mig och Filippa i morgon. Tänkte även slänga ihop en cesar sallad o9ch baka bröd till.
Även kvällens middag står i ugnen, det blir fylld färsk kyckling som står i ugnen med hasselbacks potatis och en brun creme fraiche sås. Det doftar jätte gott från kycklingen.
Jag kom på att jag lovat att lägga ut receptet på laxen som jag gjorde förra veckan ska bara leta efter receptet så ska ni få det.

Kyckligen fyllde jag med: hackade morötter, gullök,äpple, torkade plommon, lite vitlök, citron sedan smörjde jag kycklingen med en blandning av smör, grönpeppar, vitlök,rosmarin smörjde in den och även lade under skinnet.Salta och peppra den !  
Sedan är det bara att lägga den på ett ugn säckert fat och ugns temp är 200 grader och kör den i 45-1,30 min man får titta till den emellanåt. Det är också lite skillnad om den är större ska den vara inne längre.

Nu ska jag leka med lill Filippa innan Glamour börjar om 25 min =)
Och i kväll är det desperate och svenska miljonärer på Tv !

Puss och Kram

Brownien ska vara i kylen mins 6 h

Kycklingen precis in i ugnen =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen