1 vecka kvar !!!

Hej!
Herregud vad fort det har gått, det känns som det inte var så länge sedan vi spelade in Halv Åtta hos mig !
Och om en vecka sänds det. Kommer inte kunna sova på söndagen !
Annars har vi haft fullt upp på agendan! Fattar inte hinner ingenting tyvärr blir ju bloggandet lite lidande.
Helena som är beräknad nästan samtidigt som mig ska inte ha den 9 sep utan är beräknad den 9 oktober sorry att jag tog fel på en månad !
I Lördags var vi hemma hela dagen jag var en sväng till matbutiken och barnenshus.Fick tag i både regnställ dock lite förstort och gummistövlar.  På kvällen skulle vi koka Havskräftor i trädgården så himlans gott =) Våra fina Grannar Ronny och Cissi älskar också skaldjur så vi åt gott med dem hela kvällen ! Tack för en mysig och trevlig kväll.
Söndagen vart en hemma dag orkar inte göra så mycket är väldigt trött och bebis i magen tar all min energi just nu ! Men snart är bebis ute så det är bara att härda ut.
Idag måndag har jag och Filippa varit på Filippas förskola har haft inskolning första dag. Gud vad trötta vi var när vi kom hem, men Filippa vägrade somna men hon somnade kl 18,30 utan problem och jag ska snart också gå och lägga mig orkar inte vara vaken ! Det gick varjefall bra på förskolan personalen verkar vara jätte bra och det är massor med tjejer så hon kommer få många nya tjejkompisar. Hon verkar trivas hittills, springer runt med sin napp och snutte till och från =) min lilla tjej har blivit så stor ! Har inskolning hela veckan så man kommer nog inte orka göra så mycket mera på dagarna för man är helt slut efteråt.
 
min rosa lilla prinsessa =)
 
Hon älskar att ha caboyhatten på sig min lilla caboygirl !
 
Fredages middag vart super god =) Recept kommer !
Lax med smörsås och inbakad potatismos med tomatröra och smörstekta grönsaksprimörer
 
Filippa äter frukost
 
min dagliga frukost =)
 
Filippa myser i sin kudd hörna
 
Filippas regn ställ tycker dock inte gummi stövlarna passar ihop med kläderna men man har ju regnbyorna över så det kommer inte synas så bra. Hatar att blanda rosa och rött =(
 
Filippa traskar runt i sina stövlar ! fynd på barneshus kostade 49:- i stället för 199:- och regn stället 99:- istället för 499:- det var lördags erbjudande dom hade !
 
vart även en ny dagis tröja till Filippa (hittade på rea på barnenshus )
 
ett par tights till bebis i magen Tyckte dom var så söta med lilla rosetten =)
 
våran lilla prinsessa hade modevisning för oss =)
 
Till tugg till champangen i lördags =) Dock alkoholfritt för min del !!!
vart bruscetta bitar med en tomat röra, nachotortilla med en röra från Zeta med ost på och polarbrödsbitar med en renröra
 
champange på kylning
 
Måste säga att min alkoholfria var verkligen super god =) Den ska köpas igen
 
 
 
Ronny och David och lilla Filippa
 
 
 
Jag,Cissi och Filippa !
 
kokning i trädgården =)
 
4 kg havskräftor =) mums så gott det vart
 
 
 
Mums vilken god middag det vart =)
 
 
Cissis goda bröd =)
 
Havskräftor med ailoi och västernbotten paj !
 
 
vart lite färska räkor till (havskräftorna och räkorna kommer från bröderna Axelssonsfisk)
 
David och Ronny badar =)
 
 
Cissi och jag tittade på =)
 
Den trevliga kvällen avslutade vi med kladdkaka och Irishcoffie (inte för mig )
och en massa prat =)
Månadens mag bild !!!
 
Månadens mag bild =) Är i 9 månad !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen