´Min lilla tjej har blivit stor !

Hej!
Puhh har haft fullt upp dom senaste dagarna med inskolning på förskolan, men det går jätte bra. Vi började med i måndags och idag är hon själv jag lämnade henne vi 9 tiden och gick därifrån vid 10 ca och dom skulle ringa om det var något och hittills verkar det gå bra. Så få se om jag behöver vara med mera ! Hon är så duktig lilla Filippa =) stolt mammi till henne.
I tisdags var det tjej middag hos min vän Emnet, åh vilken god fisksoppa hon hade gjort =) så mumsig ! Det var jätte kul att ses allihopa tjejerna efter sommaren då man inte hunnit träffas något. Tycker så mycket om mitt  tjej gäng =) är glad att dom finns i mitt liv !
 
Sen har jag som sagt haft inskolning på förskolan dom andra dagarna. Det verkar vara jätte bra fröknar och klagom barn grupp. sen finns det ju saker som är mindre bra, maten är ingen hit, slitna lokaler då förskolan är 25 år gammal.
Idag gick jag därifrån vid 10 vinkade av min lilla Filippa vid grinden och det gick jätte bra, hon var lite fundersam men jag fick en kram och puss =)
Väl hemma tänkte vad ska jag göra det tok regnar ute så jag började rensa papper och sorterade in i pärmar, nu har jag bara massa kvitton kvar att rensa så skönt att få bort papper och ordning och reda i pärmarna.
Har även hunnit med att ringa några samtal.
Tänkte jag har en lite to do list so jag ska beta av medans hon är på dagis:
 
¤framkalla kort
¤göra foto album Filippa
¤fixa en förskole pärm till Filippa (tänkte ha allt samlat i en pärm från förskolan, kul med hennes första teckning som hon kommer måla )
¤sortera kvitton
¤gå till frisören
¤tandläkaren
¤ fixa fötterna
¤fixa naglarna
¤inhandla det sista till bebisen
 
Igår kväll satt jag och märkte Filippas kläder strök på lappar, måste säga att det var enkelt och gick ganska snabbt. Beställde från www.marmaster.se
Nu väntar jag bara på Filippas namn nappar och då har hon det som behövs till förskolan.
 
Har tagit lite bilder men det går inte att lägga in så får försöka nästa inlägg !
Ha en fin dag ! Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen