Ont i svamskotan !

Hej!
 
Igår var vi hemma på förmiddagen och åkte förbi moster Therese en sväng på eftermiddagen, det var kul att träffa henne och Filippa tycker så mycket om henne. Therese hade bakat jätte god chokladbollar som vi smaskade på och Filippa Bull ungen fick en Bulle.
Vi åkte därefter direkt till Mamma hon skulle ha Filippa och hon skulle sova över där då vi skulle på solvalla och se hästen springa. Pussade på henne och hon vinkar glatt när man går.
Väl hemma gjorde jag mig i ordning. Vi gick till solvalla vid 18 tiden. Vi skulle äta middag och se hästen springa.
Vi åt så gott, vart en full poängare för min del. Dessutom spelade jag på och prickade in rätt häst som vann loppet. Nu börjar tur =) Vart inte så mycket men det är ju roligt att man sattsade på rätt häst. Det var 2 lopp till som jag sa vilken häst som skulle vinna och jag skulle ha spelat !!!!
Jag fick dessutom så ont i svanskottan trodde jag skulle dö så ont gjorde det, tror när vi var på Mullemeck satt jag på en sten och gled ner med fötterna och antagligen blev det ett tryck på svanskottan men jag kände inget då utan det kom när vi hade gott till solvalla, jag har ju inte varit på promenad på länge och det rörde väl sig då och så är man ju rätt tung nu.
Så när jag kom hem i går höll jag på dö av smärta. Ringde vårdgaudien och dom sa ta en alvedon, men jag har ju typ inte sovit på hela natten, för det är värst att sitta och ligga.
Idag har jag varit handikappad känns det som, hämtade Filippa och sen har jag försökt vila hela dagen.
 
 
Jag och Cool Dream, jag är så fruktansvärt allergisk mot hästar och jag var där inne i 3 min max och tog kortet och jag blev allergisk direkt, det är helt sjukt vad man kan regera så starkt på hästar.
David och Cool Dream
 
Torsten och David
 
så fint på solvalla =)
Jätte god förrätt: räkcoctail med mango !Ska jag göra någon helg
Varmrätt: Halstrad lax med smörsås och inbakad potatis =)
 
 
Desserten: Kom på när jag hade ätit halva att jag glömde ta kort, Det var gammeldagsvanilj glas med maräng och hallon
Gick där ifrån mätt och belåten =)
 
 
 
 
 
Skulle lägga ut receptet på kebab middagen men jag gör det i morgon då jag har ont nu i baken när jag suttit ett tag !
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen