Planerar 1 års kalas !

Hej!
Sitter och ska försöka planera Filippas 1 års kalas, tiden bara rusar och måste få beställa inbjudningskort och få i väg dem !
Sen håller jag på att leta fram bra recept på bakverk =)
Lite saker har jag redan inhandlat som rosaprickiga servetter, 1 års ljus, formar till bakning m.m.

Igår hade vi en super trevlig dag och kväll !
Började dagen med att städa och fixa hemma lite, han med att göra Räksoppa, Krabbsoppa, baka en LCHF kladdkaka, göra en god krabbröra som man kan ha på smörgås.
Super enkelt kom på det själv och den vart jätte god:
Hade krabb kött, halv gul lök, dill, creme fraschie 34%, pressad citron ! Thats All !!!
kan rekomendera.
Sen åkte jag och Filippa till Bromma Blocks för lite ärenden. Hittade en fin top rea på H&M! Var storlek L men tänkte den kan vara lite oversize.
Jag, mamma och Filippa skulle egentligen åkt in på NKs rea (den började idag för NKs stamkunder med svarta kortet) Så¨det hade ju varit bra då det kanske inte är lika mycket folk, men jag orkade inte åka in, vi besämmde att vi skulle åka in en vardag snart !
Sen man fått barn har man inte samma ork på saker och ting och man prioterar lite annat. Hade jag varit ensam hade jag inte tvekat en sekund.

Väl hemma igen så såg jag klockan var mycket fick äld i backen, Cissi och Ronny skulle komma vid 18 tiden. Vi skulle ha skaldjursafton! har pratat om det länge, men David jobbar så finns det inte så mycket tid över så nu när han varit ledig så är han mer utvilad och då hinner man med middagar.
Vi hade super trevligt hela kvällen, åt massa skladjur som var fantastikt goda: King crab, svensk hummer, ostron, rökta / färska räkor, krabb klor, goda ostar och min Lchf kladdis med vanilj glass. Drack goda vinner m.m.
Nu måste jag ta tag i Frukosten till Filippa hon börjar bli otålig! Kommer snart igen med ett inlägg på massor med bilder !!!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen