Soliga dag =)

Hej!
Idag har solen skinnit massor, men jag och Filippa tog en sväng till Ikea, hade några ärenden dit så passade vi även på att äta köttbullar med mos något som Filippa älskar.
Handlade vit tyg då jag ska sy kuddfodrall till 2 st stora kuddar som är i Filippas myshörna. Handlade även inner kuddar då jag hade kuddfodrall som det behövdes till. Vart även frysta köttbullar ett paket det är så bra att ha i frysen. När vi var hemma igen hade Filippa somnat i bilen så hon fick fortsätta sova när vi var hemma.
Jag han med en del när hon sov : rensa ogräs, fixa med krukorna bla byt jord på vissa blommor inne, tvätta och hänga tvätt, När lilla Filippa vaknade lekte vi med vatten och öste med hennes hinkar och vattenkanor, hon älskar verkligen att göra det. Vi tog även ut lilla skölpaddan Cannel och badade henne ute och så fick hon vara på gräset.
 
När vi kom in igen så läste vi böcker och så var det middags dax för hennes del. Hon somnade vid 20 tiden och jag har hunnit med att göra kvällens middag, sa ju att vi skulle har grekisk vecka men fick så mycket räkor över i går så jag gjorde ett annat recept på räkpasta. Om det är gott så lägger jag in det i bloggen i morgon.
Nu ska jag snart sy lite kuddfodrall.
 
Här kommer receptet på
Räkor på Grekiskt vis:
 
400-500g jätte räkor ( jag hade vanliga färska skalade räkor)
1 burk hela tomater
1/2 dl olivolja
1 gul lök
2 dl vitt torrt vitt vin
1 liten knippe persilja (blad)
1 tsk oregano
2-3 st vitlöksklyftor ( beror på hur mycket vitlöks smak man vill ha)
100 g fetaost
 
Gör så här:
1. Skär tomaterna grovt och spara spadet.Hacka persilja. Skala och finhacka löken.Skär fetaosten grovt. Fräs löken i oljan några minuter.Häll sedan på tomaterna med sitt spad, vin,oregano, pressad vitlök, hälften av persiljan och 1/2 tsk salt. Ta sist några drag med pepparkvarnen och rör om.
2. Koka långsamt utan lock i 4-5 min. lägg i räkorna sänk värmenen aningoch koka fortfarande uten lock i 6-7 min.
3. Rör ner fetaosten. När dom börjar mjukna tar du grytan av värmen. Strö över resten av persiljan och sätt grytan på bordet servera med kokt ris och en god sallad. Jag hade även gjort vitlöksbröd till !!!
 
Så gott !!!
 
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen