Det tar aldrig slut

Hej!
har inte orkat skriva något alla krafter har gått till mina barn.
Filippa har varit magsjuk sen i lördags och David är fortfarande sjuk. Lilla Nellie fick jag åka en vända in till Astridlingrens sjukhus tidigt i morse då hon hade en sådan hosta som varade i ca 45 min och hon vart blå under naglarna och vit i ansiktet, jag ringde och dom tyckte att jag skulle åka in då hon är så liten. Det lätt som hon hade svårt med andningen med och hostan var väldigt skarv eller hur man ska förklara den lätt inte normal.
Hon är ju förskyld så det berode väl på det.Men vi tog en ambulans in då jag kände att det var bäst. Hon blev undersökt och fick något hon andades in. Vi var väl där i ca 2 timmar var hemma igen vid 8,30 med taxin.
Somnade direkt när jag kom hem då  jag var helt slut. Vi har inte gjort ett dugg i dag, jag var i väg till mat affären en sväng och fyllde upp kylen som var lite tom.
Igår gjorde jag ett recept som jag måste dela med mig av vart jätte gott:
 
Fläskytter filé 5oo g
3 st gula lökar
3 st vitlöksklyftor som jag delade i skivor , plus 2 st pressade
1 st zuccin
champinjoner på burk (hela)
valfria örter (jag hade basilika,timjan,persilja)
olja
smör att steka i
en skvätt balsamvinäger
1burk finare krossade tomater
2 msk tomatpuré
1 st ägg
band pasta
salt och peppar (bäde vit och svart)
permesanost eller annan lagrad ost
Gör så här:
Koka pastan.
Hacka lök och dela vitlöks klyftorna i skivor. Lägg allt i stekpannan med smör. Stek ihop och tillsätt delade zuccinin i bitar och champinjonerna.Stek ihop allt. Pressa ner mera vitlök om det behövs.
Tillsätt krossade tomaten och tomatpuren, salta och peppra.
Lägg alla örter,riven permensanost ca 1/2 dl och olja i en skål, mixa med stavmixer, häll en skvätt balsamvinäger och mixa lite till.
Häll i tomat röran i pastan och dom mixade örterna.
Blanda i hop allt.
Ta stekpannan där tomatröran var stekt i och lägg i fläskytterfilen som du har delat i bitar tärningar. Stek allt i smör smaka av med salt och peppar.
När det stekt klart blanda ner i pastan även köttsaften ska med. Blanda ihop allt, knäck ett ägg och blanda ytterliggare allt med en slev.
Servera med en god sallad och riven permensanost.
 
Min sallad som jag gjorde var:
coctail tomater
1 st avocado
pressad citron
olja
en skvätt balsamviäger
salt och peppar
Blanda i hop allt !
 
Allt blev jätte gott enkelt och lätt att göra.
Det var bara jag som åt av den då David inte var så sugen.
 
Har tyvärr inte tagit tag i bilderna , har bilder från möhippan bla som jag ska lägga in i datan men det är ju fullt data minnet.
Har varje fall hunnit pyssla klart mina pyssel projekt!
 
Nu ska jag försöka komma pånya pyssel projekt, ska nog varjefall sy flera fika saker till Filippas kak och bull samling. Håller på med prinsesstårta just nu.
 
Puss och Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen