Kalkon middag !

 
God kväll !
Har inte hunnit skriva något inlägg på hela dagen !
Det har varit full rulle hela dagen. All min tid går just nu åt barnen.
Vi hade bestämt att vi ska ha tradition Thanksgiving middag med Cissi och Ronny. Det är så skönt att det är nära och bra. Dom kom över till oss då jag inte vill ut och fara så mycket med Nellie. Fast hon är nästan frisk lite hostig fast jag har fått en dunderkräm frånsnälla Sonja. Det är något man smörjer under fötterna och det renar luftvägen för lilla bebisen det är ofarligt och hon har använt det på sina barn. Krämen kommer från något annat land måste säga att den har hjälpt !
 
I morgon ska jag in till stan och lämna blod ska på hälso undersökning nästa vecka så dom behövde mitt blod, så jag och Nellie åker nog in direkt efter jag lämnat Filippa på förskolan. Min lilla pippilotta =) hon hade tofsar på sig idag med.
Igår var jag hemma hela dagen och bara tog det lungt. kännde att det var behövligt att bara vara, var i soffan hela dagen så det känndes jätte bra att inte stessa runt på något.
 
En trött liten tjej
 
så fort jag tar bild på Nellie vill Filippa också att jag ska ta bild på henne !
 
Min glada Nellie
och min söta bestämda lilla Filippa
 
 
 
Filippa skulle fått Megablocks i Julklapp men hon fick dem när hon var sjuk ! Bortskämda lilla Damen
 
 
 
Filippa på Lek landet stor och liten i Barkarby
Filippas älskade farmor leker med henne
 
 
 
Fanns massa roliga saker men Filippa gillade att bära på kuberna
 
 
 
Världens bästa Framor myser med sina barnbarn
 
 
Mysigt att tända ljus nu när det är mörkt ute
kalkon innan den är i ugnen ! biten som ligger bredvid är halsen =)
Filippa ville vara med oss hela kvällen
 
 
Vår fantastiska kalkon middag !!! Om du inte ätit kalkon så gör det det är så gott ! Ska lägga ut receptet på allt någon dag !
 
 
Cissi gjorde pumqin paj ! Super god
även cranberry såsen
vi gjorde mos till
fina Cissi
 
Goda pajer !Äppel paj och pecanpaj ! jag kunde då inte äta pecan pajen ! Varav vi gjorde 2 st.
Dom äter mycket pajer i
 
oj vad bilder det vart !
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen