Hemma Dag

 
Hej!
Har tagit en hemma dag idag då min kära lillebror ska komma förbi och fixa lite el.
har hunnit med lite saker då lill fis sovit sen 11,30.
Igår vart det förbi brommablocks en sväng hittade ett par Leo byxor, älskar det mönstret =) Köper gärna det till mina små tjejer. Sitter just nu och äter min goda nyttiga lunch =)
ha en fin dag Puss och Kram
 
 
 
Just det om ni snälla gulliga skulle knna gå och rösta på min cupecakes så blir jag jätte glad =)
http://www.misscupecakes.sehttp//www.misscupcake.se/sv/node/975
 
 
miss star heter cupecakesen
 
 
 
Gårdagens middag=)
 
 
 
 

Kyckling med parmaskinka och balsamsås

 oregano och vitlök.

Antal portioner 4 port

 

Ingredienser

  • 500 g kyckling lårfilé
  • 1 tsk salt
  • 1 krm svartpeppar
  • 2 tsk oregano
  • 4 skivor parmaskinka
  • 2 dl Arla® vispgrädde
  • 2 msk balsamvinäger
  • 1 msk konc kycklingfond
  • 2 st pressade vitlöksklyftor

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°.

Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form.

Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min.

Strö ev över lite färsk oregano.

receptet hittade jag på www.arla.se

 

Blev en bild på mina nya byxor från H&M 199:-
 

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen