Lax middag !

Det vart lax till middag idag igen men det är så gott så det gör inget !
 
Här kommer ett lätt lagat och gott recept !
 
4 portioner
 
laxbitar som man penslar sambalolek, soja och pressar vitlök över och ringar olja
salt/ peppar
 
magosås:
3 dl cremefariche
1/2 dl matlagningsgrädde
2 pressade vitlöksklyftor
1 msk het mangochutney (jag hade medium stark)
1/2 tsk salt
1/2 tsk svartpeppar
 
Tillbehör: kokt ris, tomatsallad, avokado och ruccola
 
Gör så här:
1. börja med att pensla sambal på laxen, ringla soja, olja, låt stå och dra (jag delade laxen i bitar och behöll skinnet)
2. sätt ugnen på 200 grader
3. Blanda creme frachie,matlagningsgrädde, mango chutney i en kastrull och värm upp. salta och peppra efter smak.
4. koka riset enligt anvisningar
5. kör in laxen i ugnen i ca 20-30 min kolla efter ca 20 min kör man den för länge blir den torr !
6. Gör tomat salladen på tomater, gullök,vittvinsvoínäger, balsamvinäger, rapsolja, salt och peppar. Blanda och rör om.
7. Dela avokadon och häll upp ruccolan i en skål.
8. Servera allt på en tallrik !
 
Smaklig måltid !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen