Köttfärs pizza med ris

Recept !
Just nu är jag inne i en period där jag inte har någon matglädje, kanske beror på att mina barn äter som fågelungar.
men jag gjorde en varetion på Pizza och det vart jätte gott och enklet var det och passar både barn och vuxna.
 
 
Ingredienser

Färslimpa500gblandfärs 1stägg 1dlströbröd 1.5dlmjölk 1stgul lök, finhackad 1stvitlöksklyfta 1tskoregano 2tsksalt Tomatsås och topping2dlpasserade tomater 1stgul lök, finhackade 1stvitlöksklyfta finriven 2tsktimjan 2tskpizzakrydda socker salt svartpeppar 2dlmozzarella i grova bitar 2dlfärska champinjoner, skivade 50grökt skinka, i grova strimlor .

  Gör så här:

1 Blanda samman alla ingridienser till köttfärsen och tryck ut allt i en ugnsform.

2Fräs lök och vitlök i olivolja tills den är mjuk, tillsätt tomaterna och kryddor, låt puttra i 5 min och smaka av med socker,salt och peppar.

3Toppa köttfärsen med tomatsåsen, hackade champinjonerna, riven ost (jag hade ej mozarella och skinka)Man kan ju ha på vad man vill som är gott till köttfärs.

4Baka i ugnen i 200 grader i 25min

Servera ris, pasta eller potatis till med creme fraschie, paprika sås och ruccolöa sallad och coktailtomater.Enkel och snabb rätt !

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen