Min andra Morsdag

Idag är det ingen vanlig dag utan Morsdag ! Hurra hurra för alla fina mammor som finns och hurra för min fina älskade Mamma som alltid ställer upp! Jag älskar dig massor och du är världens bästa mamma och mormor.
 
Vi har varit vid riddervik en sväng men tyvärr började det spöregna så det var lite synd. Men trevligt var det, åkte sedan hem och vi var bara hemma och tog det lungt.
Till middag vart det färdig take away china/thai mat ! Jätte gott.
 
Här kommer receptet på goda skarpsåsen som är jätte gott att ha till fisk:
 
3dl majo (jag brukar göra hemma gjord)
4 msk dill
2 hårdkokta ägg (bara gulan)
1 dl gräddfil el creme fraschie
salt och peppar
1 nya socker
1 msk vitvinsvinäger
 
Blanda allt förutom äggulaorna som man har ner sist då genom att pressa dom igenom en fin sill !
Jätte god och enkel sås !
 
 Veckan som kommer är det full upp!
Måndag: event med Röhnisch på morgonen
Tisdag: Läkaren med lilla Nellie
Onsdag: Mammabootcamp
Torsdag: ev träffa en gammal vän kalss kompis men sin lilla tjej inne i stan
Fredag: BVC med Nellie
så ser veckan ut ! men det dyker säkert upp något mera ska försöka klämma in gymdag någon dag !
 
min lilla Nellie
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen