Ramundberget

Ramundberget
På loppi eventet så fanns Ramundberget vid ett bord och så fick man fota sig med skidor. Ha ha jag hör verkligen ihop med ett par skidor. Jag är verkligen kass på att åka men tycker det är kul och vill verkligen att mina barn ska få lära sig åka skidor. Så en härlig vintersemester skulle vara underbart. 
Jag har ett extremt starkt vinterminne som jag måste dela med mig av, 
Det var precis när jag och David hade träffats, vi hade bara varit tillsammans några månader vill jag minnas. 
Vi varje fall i Sälen i en stuga med hans föräldrar och vänner till dem. Jag är ju inte jätte bra på att åka och tar verkligen god tid på mig när jag ska åka så alla åker ner och sist kommer lilla jag. Men det var varje fall förmiddag och vi hade tagit lite sovmorgon och alla hade åkt i väg redan i backen. Jag ringde och sa att jag också beger mig ut. Obsavera jag var helt själv ! Dom sa att dom satt på något ställe en ganska bra bit bort. Och jag som tycker det är läskigt med lite branta backar fick smaka på det ena och det andra. På något sätt lyckades jag ta mig väldigt långt då det var neförbackar och åka i spår m.m Jag minns backen som jag skulle nerför (barn satt i den och skrek jag vill inte hjälp mig mamma) den var så isig och brant och jag tänkte kan ingen hjälpa mig, men jag lyckades på något sätt ta mig ner och tänk på sjutton att jag kom till rätt ställe som dom satt på och kan säga att dom fått vänta en stund på mig hans föräldrar men stålt kom jag åkande att jag lyckades ta mig genom ganska långbit helt på egenhand. Så där satte jag mig och tog ett glas vin och firade att jag övervunnit lite bakrädsla. För att hitta mera info om Ramundberget klicka HÄR
Jag och pannbandet matchar
Ha ha tycker att Stockholms tjejen (me) ska ut och åka lite skidor i Ramundberget i vinter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen