Loppi Event- Food and Lifestyle

Idag var jag inbjuden till Loppi Event - Food and Lifestyle som vanligt super bra och fint ordnat älskar verkligen att gå på deras event. Dom som håller i det är så fantastiskt duktiga på att alltid få till det så bra och som gör ett super bra jobb och tusen tack för att jag fick komma. Ni är bäst =) och tusen tack för den som vanligt maffiga goodiubagen =) Produkter som kommer väl till användning. 
Tog mig till Birka terminalen och eventet började vid 11 tiden. Nina från hela Sverige baka höll i hop trådarna på scenen super duktig och har koll på allt. Några av utställarna presenterade sig och med sina produkter och vi fick sitta och lyssna allt ifrån supermat till vårpepp. 
Ett mycket givande och bra event. Efter fick vi goda Wraps och sedan minglade vi runt bland alla utställarna alltid lika trevligt att pratat och se produkter. 
Sedan är det massa andra bloggare som man lärt känna som det alltid är lika kul att träffa =) Så glad att jag är en del i Bloggvärlden och har och får träffa alla dessa underbara personer som jag inte hade fått lära känna om jag inte haft någon blogg. Bästa Charlotta som startade Loppi tusen tack för att du och dina medarbetare gör ett sådant fantstiskt jobb för oss alla bloggare ni är personer med så varmt och stort hjärta =) tack för att jag fick komma =) Theresa, Lisa, Fredrika,Charlotta och Katarina. 
Här kommer bilder från dagens event !
Tack till alla samarbetspartners: 
OBH NORDICA, Allevo, Siaglass, Supernature, Birka, Yves Rocher, Harlequin, Acrilex, Elle Mat och bak, Tidningen Hunger , Friggs, Torky, Brämhults, Lotus Biscoff, Loppi, Minbio, Majblomman 
Loppi event 
Nina höll i trådarna på scenen, jätte duktig
Supermat- supernature är jätte bra produkter och allt kommer från växtriket och bara rena och naturliga ämnen. 
Birka Cruises anordanr fina resorför barnfamiljer klicka här för att läsa mer om alla deras resor 
OBH NORDICA har verkligen dom bästa hushålls produkterna för att få den bästa hjälpen i köket. Tycker att det underlättar mycket i matlagningen och bakning om man har rätt produkter som hjälper en på bästa sätt. 
Jag har bland annat mixer staven och den skulle jag inte kunna leva utan, Tack OBH NORDICA för att ni gör dom bästa produkterna för hushållet. Är så sugen på OBH NORDICAS Hercules bak och matlagnings maskin snacka om en hjälpande hand i köket och speciellt när man är småbarns förälder så har man inte mycket tid över och ibland känns det som man behöver hundra armar i köket och vad vore då inte perfekt med en Hercules i köket,och precis få den lilla extra hjälp man behöver och spar tid. Och dessutom är den så SNYGG blir som en inrednings detalj i köket så snygg att den skulle få en given plats på bänken i köket. För att läsa mera om OBH NORDICA klicka här 
Se så snygg den är den där "Hercules" 
Caroline som vann Hela sverige bakar var där och bakade massa godsaker
Sedan kan jag avslöja en nyhet det kommer ett program där vi får följa Hela Kändis-Sverige bakar programmet har premiär fredag den 23 maj kl 20,00 i TV4 så missa inte det ! 
Här har vi alla deltagare: EWa Fröling, Dick Harrisson, Erica Johansson, Kjell Eriksson, Anna Book, Peder Lamm, Yvonne Ryding och Evy Palmse film klippet HÄR
 
Massa vårpepp behövs alltid och det är skönt att lyssna på och man kan ta in nya friska tag inför vår och sommaren 
Oscar Jöback var där och vårpeppa oss alla med massa bra tips på träning 
Jätte goda Wraps bjöds det på 
Supermat-Supernature har massa bra produkter, - Gör man egen smoothie så passar det jätte bra att bara blanda ner i den och så får man i sig massa nyttigheter. Dom finns bland annat att köpa på hälsokostbutiken Life 
Massa goda och nyttiga produkter 
Allevo har bra produkter om man önska gå ner i vikt- Vi fick smaka på 2 grytor - jätte goda var dom och bara 250 kcal var en måltid 
Yves Rocher har bara naturliga produkter och deras produkter är 

Tron på växtrikets livskraft och förnyande förmåga ledde till att Yves Rocher skapade Skönhet från växtriket och gjorde egenskaperna mer lättillgängliga.

Tron på skönheten från växtriket är mer än en filosofi, det är ett kontrakt som har ingåtts med naturen och skönheten. ( Text lånad från Yves Rocher

Det är verkligen produkter som gör skillnad och det är skönhet från växtriket som funnits sedan 1959, märket kommer från Frankrike. 

Fick dofta på parfymen åh vad gott den luktade ! 
smaka på goda smoothie som OBH Nordica hade mixat ihop 
Eftersom jag gärna delar med mig av recept som jag gillar så tänkte jag dela med mig av ett som min mamma bakade när vi var små och som jag också bakar och vill att detta bakrecept ska leva kvar så mina barn också bakar osv. 
Jessans Äppelkaka 
150g magarin
1 ägg 
1dl , 2msk mjöl
1 dl ,2msk socker 
2 btsk bakpulver
4 droppar bittermandel 
2-3 äpplen
kanel och socker.
Gör så här:
Blanda magarin, socker, ägg till en smet tillsätt bittermandel
Blanda i mjäl och bakpulver. Kavla ut i en form på med äpplen. kanel och socker. Lägg även på remsor som man sparat lite av degen och lägg uppe på i ett ruttigt mönster. 
In i ugnen 175 grader i 45 min. 
Den blir jätte saftig och god man kan ha vaniljvisp till om man vill. 
Jätte bra att frysa in i fyrkantiga mindre bitar och ta fram vid fika tillfälle. 
Vi har så många äppelträd på våran tomt och man vet inte vad man ska göra med alla äpplen så denna kaka är perfekt att göra ! 
Fina Caroline bjöd på massa godsaker 
Hennes bok finns att köpa i handeln. 
Vi bjöds på Sia glass och den är så god !!!!! Missa inte att vara med i min tävling där du kan vinna klicka HÄR för att komma direkt dit 
Några av dom finna bloggvännerna : Sofie, Jennie, Tess, Nadja och Julia kul att träffa er alla =) 
 
Måste tipsa att köpa Loppi påsen så stödjer man Childhood 
Fina Charlotta är alltid så glad och trevlig 
Tusen tack för maffifga goodibagen =) 
Söta lilla Birka Cruises Ankan 
Fina majblomman fick sin plats vid Filippas nyplockade blommor 
godaste Jouice
Nu ska det skakas sheekar =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen