Recept på korvgryta

Förlåt om jag inte hann få ut receptet igår men jag gick och lade mig tidigt var så trött! 
 
Här kommer recept på goda korvgrytan med ris 
 
1/2 falu korv man kan ju använda choritzo eller annan korv om man vill ha lite starkare
1 st gul lök
1 st burk majskorn
500 g krossade tomater
1 paket tärnad bacon
2 msk tomat pure
smör
ett gäng färska champinjoner som man delar
färsk persilja, färsk koriander
ca 2-3 dl creme fraschie
2 msk sötsur sås
salt och peppar
1/2 burk Barilla Pessto Rosso 
ev 1 msk soltorkade tomater på butrk som är mossade
 
Stek falukorven i smör ( dela den först i bitar)
Tillsätt lök, champinjoner, bacon. Låt steka samman opch till sätt alla övriga ingredienser. 
Inte korander och persilja. 
Låt koka samman i ca 10 min. 
Tillsätt färsk persilja på slutet och servera med kokt ris och strö färsk korander ovanpå. 
Så gott och så enkelt !!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-01-20 @ 13:26:51
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen