Kalkonmiddag

I söndags hade vi den årliga kalkonmiddagen, det är alltid lika nervöst om man lyckas med kalkonen,och åter i år igen lyckades jag och den blev ännu bättre tror helt enkelt att jag blir bättre och bättre för varje år. 
Alla åt och tyckte det var super gott. Jag köpte så klart den bästa kalkonen Ingelsta kalkon =) 
Här är receptet jag gjorde det som grund och sedan gjorde jag liten egen fyllning i kalkonen. 
Här är receptet=) Jag serverade potatismos och ugnsbakad sötpotatishalvor med bacon och creme frechie. 
 
 
Förrätt vart en favorit här hemma; löjrom, lök, creme fraschie 
 
Konsten att få den perfekta kalkonen =) Hemlighet, att man öser var 30 min av buljon och smör så håller man på så tills den är klar, en annan sak är viktig att man tror att den inte är klar då den är lite röd men man ska ta den då, den får absolut inte kännas rå.  för kalkonen efterkokar alltid lite och får den stå ett tag innan servering så blir den saftig och god. 
 
Gjorde 2 st kalkoner och det vart massa över så nu kan vi äta en god kalkon middag i veckan 
 
 
Passande öl till American Dream 
och bud öl såklart 
 
Min mammas kladdkaka recept är det absolut bästa 
 

Kommentarer
Postat av: Emma -Merakibeauty.se

åh vad mysigt :)

Svar: Tack fina Emma =)
jessgucci

2015-12-01 @ 22:54:55
URL: http://merakibeauty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen