Lördagens middag

I lördags gjorde jag 3 rättersmiddag, ibland lyckas man få ihop det =) 
 
Till förrätt vart det parmarullar med löjrom och räkor
Varmrätt: entrecote med hasselbacks potatis och rödvinssås
Efterrätt: saffrans kladdkaka med grädde. 
1 1/2 paket parmaskinka
1 dl vispgrädde( vispa grädden hård)
2 msk cremefraschie
2 msk finhackad scharlottenlök( går med rödlök eller gullök med)
1/2 dl löjrom
1-2 dl hackade räkor
rostatbröd
smör till stekning av brödet 
 
Blanda samman allt och bred ut röran på parman, rulla ihop och frys i frysen, minst 3-4 timmar. Ta ut 30 min förre servering. 
Vid servering stek på rostbrödet i smör i stekpannan servera med sallad på en tallrik (man kan även servera rullarna med avocado. 
Löjrom och räkor 
Jag har råkat slänga förpakningen, typiskt mig det är ju den som är hela grejen =) 
Dra ut plasten rejält. 
Denna plastrulle fick vi i våran Goodiebag när vi var på Bloggarna på slottet och måste säga att vanlig plast som rullen är mycket mindre hatar jag för den vill aldrig vara i ordning, blir galen varje gång jag ska ta. Men den här plasten får jätte bra betyg från mig lätt att ta ut och man behöver inte slösa så mycket och dessutom är den dryg då den är lite större, så hädan efter blir det  köp av denna Ninjaplast. finns att köpa i välsoretarde matbutiker. 
Entrecote med rödvinssås, hasselbackspotatis, sötpotatis med bacon och smörslungade grönsaker 
 Tyvärr glömde jag ta bild på efterrätten men kommer göra om den för den vart så god =) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen