Ett dygn av Lyx på Skepparholmen Spa

I söndags var det äntligen dax för Bloggarna på Spa, fina Jenny och fina Diana hade fixat ett dygn av lyx och överaskningar till oss.Ett magiskt dygn =) 
Jag och 9 andra tjejer skulle spendera ett dygn på Skepparholmen Spa som ligger i Nacka. 
Vi mötes upp i receptionen för att därefter gå tillsammans till vårat fantastiska boende,
Vi skulle bo på en husbåt och vi hade den alldeles för oss själva, hur lyxigt och mysigt som helst.
Diana och Jenny välkommnade oss vid båten och vi skålade i champange, vi tilldelade oss våra rum och jag och min rummis kompis fina Jeanette skulle dela rum.
På våra sängar låg det överaskningar till oss, alla fick sin persoliga utvalad bikini från Scampi och alla fick likadan yogakläder från Hängmatta.
 
Ombyta och klara begav vi oss mot spat för att Spaá.
 Vi hoppade direkt i utomhuspoolen allihopa utom Diana som var på spa behandling.
Det var ca +37 grader i poolen och i luften -5 grader.
Underbart varmt och skönt att vara i den varma poolen och vi var länge i och pratade, skattade och hade det kul.
Efter vi varit i en bra stund satte vi oss i relax avdelningen i våra morgonrockar och relaxade och åt lite goda frukter.
 
Kl 16 var det dax för Yoga med Bea Beatrice Sjögren Magnusson (hon är grundaren till mamma och yogaklädes märket Sobea)
Det var första gånge jag var på yoga och det var skönt och avslappnat men lite ovant att man hela tiden skulle fokucera på sig och vara i nuet och man skulle lägga andra tankar åt sidan.
Bea var jätte duktig och gjorde lite lättare övningar för oss.Känner att det är nog något jag skulle behöva göra oftare. 
 
Sedan var det dax för att bada lite till testade inomhuspoolen och lika varm och skön var den med.
Kl 18 var det dax för min ansiksbehandling Juliette.
Så skönt och avslappnande att bara få ligga stilla och bli ompysslad.
Man ville bara ligga kvar och somna.
 
Det vart lite tajt om tid för mig för kvällens schema  var fullspäckad så det var bara att snabba sig och göra i ordning sig.
Jag hämtade min klänning i Jenny och Dianas rum och alla ha fått utvalad klänningar från Klingel.
Min var dock lite stor men det gör inget man kan ju alltid sy in den.
Vi möttes upp i våran lounge på båten och jag han ta ett snabbt glas bubbel.
Vi överlämnade även en present från oss alla till värdinnorna, champange, doftljus, godis och en tussboll nyckelring. 
Sedan var det dax att gå till huvudbyggnaden för att inta en god 3 rättersmiddag.
Förrätt: cesar sallad med räkor
Varmrätt: Ankbröst med pumpacremé, brysselkål och syltad lök
Efterrätt:Dessert tallrik med citrontyårta, chokladmoussetårta, frukt, grädde och browine
Vi satt länge och pratade, skrattade och hade det super trevligt.
 
Mätta och belåtna begav vi oss tillbaka till hus båten där vi alla byte om till våra fina nattlinnen från Hunkemöller.
Vi satt och myset i dom drack gott bubbel och vin och åt chips och bara pratade om allt mellan himel och jord.
Det var också dax för det härliga vinstbordet fanns så mycket fina vinster Diana och Jenny hade fixat. 
Jag hade turen att vinna en Ljuslykta från Strömmaoutlet (finns på värmdö men har även nyligen öppnat en butik i Moodgallerian Strömmcity)
Vann även ett presentkort från Silverjungle på 1000:-
Kommer vissa i ett annat inlägg mina vinster. 
 
När det var dax att krypa till sängs i våra fina nattlinnen så visste man redan innan att man skulle sova gott, man brukar sova gott nära vatten och speciellt på vattnet.
Jag och Jeanette låg och pratade ett tag, tror vi somnade ganska precis samtidigt.
 
Pigga och utvilade gick vi upp för att sluta upp dom andra i loungen, Dina och Jenny hade mera goodibags dom är helt otroliga som fixat allt för oss.
 
Vi begav oss till frukostbuffen i huvudbyggnaden.
Tänk att alltid hotell frukost är så gott, älskar verkligen att äta allt gott och bara sitta i lugn och ro länge och äta.
Vi hade lite mera tid att umgås innan det var dax för lunch buffén.
Vi satt även kvar även en stund nästan allihopa och smälte lunchen,pratade, skrattade och hade det trevligt.
Tusen tusen tack bästa Diana och Jenny för en fantstisk och oförglömlig helg, minnen för livet och är så glad att vi funnit varann vårat lilla gäng. Tusen tack för allt =)
När man blivit ett tajt gäng som vi blivit är det med tårar i ögonen man kramar om alla men vi vet att vi ses snart igen.  Man ville inte åka därifrån tiden går alltid så fort när man har kul. 
Åkte från Skepparholmen spa med en härlig, avslappnad och skön känsla i kroppen, skönt att bara få vara för ett dygn.
Tack än en gång Skepparholmenspa, Diana, Jenny och alla fina tjejer, ni är underbara fantastiska personer. 
 
 
 
Jag och min nya rosa mössa är redo att åka 
Välframme utan att åka fel SkepparholmenSpa 
Mitt fina resesällskap och även min rumskamrat Jeanette 
Påväg till husbåten 
Bild lånad från Sarianne
 
 
 
I mysiga mysiskläder från Sobea hälsade Diana och Jenny oss välkomna till ett dygn av lyx och överaskningar 
utsikten från vårat rum 
Väntade massa överaskningar på våra sängar 
 
 
 Skärgårdsöl, Daisy beauty magazine, doftljus Yoga och choklad från chokladfabriken
Spat låg inte så långt ifrån våran husbåt 
Smart att man fick låna en träburk att bära runt på inne på spat 
Här på spat kan man sitta och relaxa, äta god frukt, nötter dricka god dricka
Här var tysta rummet där man kan ligga och vila 
 
Fina Jenny 
Innomhus poolen 
 
Hela gänget (Diana fattas då hon får spa behandling) Alla badkläder är från Scampi 
Jeanette, Jenny, Sarianne,Aja,Jenny, Maria,Johanna,Sofie
Älskar min bikini från Scampi och färgen blå =)
 
Värmer oss i morgonrockar efter badet utomhus 
 
Yoga gänget 
Bea som var våran Yoga instruktör, älskar hennes kläder och speciellt färgen kommer från märket Sobea
Här skulle jag ligga för en stund 
 
Så fantastikt underbart skönt, jätte duktig var hon som gjorde ansiksk behandlingen på mig, värt varenda krona 
 
 
Husbåten lyste upp så fint i vattnet 
klar och färdig inför middagen 
Aja, Jenny och Jenny i fina klännigar från klingel
Jag, Sofie och Maria i våra blommiga klänningar 
Bild lånad från Jenny Rosengren
Jenny och Diana fick pressi från oss 
I väntan på maten 
Fina Johanna och fina Diana lysste upp som solstrålar 
Fina Maria är fantastisk på att ta bilder 
Fina Sofie,fina Jeanette och fina Sarianne 
Fina Jenny, fina Aja och fina Jenny 
Förrätt 
Varmrätt 
Efterrätt
Ombytta i våra fina nattlinnen från Hunkymöller satt vi uppe till småtimmarna och pratade 
 
Det fantastiska vinstbordet:
 
 
 
Knit från Inreda,Presentkort Flounce Blouse och ullstrumpor från Bloomingshop, Hörlurar Gold från marcoalexis,Sänglinnen Värnamo och två lyx kuddar med örngott från Dunbutiken, Voluspa ljus från Dennyshome, presentkort på Fanny dress från Femme-collection,presentkort från Silverjungle, morgonrockar från beachhouse, halsband och armband från bybinett,GHD tång, presentkort från Kidsbrandstore,ljuslykta från Strömmaoutlet
 
 
 
 
Bild lånad från Sarianne 
 
Tusen tack Jenny och Diana för ett oförglömligt och fantastiskt ordnat dygn 
 
Bild lånad från Sarianne 
 
Fruksot 
ha ha jag åt så mycket fruksot så kanppen på skjortan gick upp 
 
Vi han ta lite bilder 
 
 
Vi hade tid för att bara sitta och mysa med en kopp varm choklad innan lunch 
 
Är så glad att just jag fått chansen att lära känna dessa fina underbara tjejer :
 
En god lunch buffe 
 
 
Alla utom Jenny som var tvungen att lämna oss innan lunch 
Tusen tack Skepparholmen spa för ett härligt dygn med bästa tjejgänget !!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen