Lat lördag med en god middag

 
Skönt med en dag att bara vara och inte göra något speciellt. Hade tänkt städa och baka men orkade inte så jag gör det i morgon i stället. 
Medans David och barnen var ute i lekparken passade jag på att åka till Bromma Blocks en sväng. 
När jag kom hem ladde mig  på soffan och vilade på eftermiddagen. 
Till middag vart det Oxfile med hasselbacks potatis och en sås gjord på Kvarg. 
Har även suttit med lite planering med personal, schema mailat och fixat med nya teamet för butiken Kitch´n Sollentuna. Längtar vill bara ha butiken klar och vara igång med allt. 
Det var bra pris på jordgubbar på coop, synd att jag inte kan äta av dom men tänkte att Filippa och Nellie äter dom 
Nellie ville krypa ner hos mig i dag när vi skulle vila i soffan 
Hon somnade söt 
Oxfile 
Jag använder min pinset jätte mycket och den har hängt med mig i köket sedan gymnasiet 
Middag vart stekt oxfile i grill panna, kallsås gjord på: kvarg, vitlök, basilika, persilja, liten bit chili, 1/2 scarlotten lök, salt och peppar mixa allt lite lätt , hasselbacks potatis, en sallad på: blandad sallad i påse, vanlig isbergsallad, gurka, tomat,gullök, rödlök, avokado och hällde på en dressing som gjord av: dijonsenap, olja, balsamico, balsamvinäger, salt och peppar. Tillbehör sparris och körsbärstomater som är körda i ugnen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen