Mysiga dagar i Dalarna

Hej, 
Nu kan jag uppdatera bloggen lite. Vi har ännu inte direkt något nät i huset i dalarna vi kopplar upp oss via telefonen. Sedan har vi haft fullt upp med att fixa massa saker, när man är där vill man få saker gjorda. 
I dag jobbar jag kväll och Filippa och Nellie är på förskolan första dagen efter lång ledighet. 
Jag hinner med lite hemma när man jobbar kväll. 
 
Jag åkte upp i fredags (David och barnen har varit där sedan den 2 dec. Jag var ju hemma en vända själv då jobbade jag mycket och hann rensa och städa hemma. 
David fyllde 35 år på fredagen firade honom med Mc donald, presenter och marängswiss. 
På lördagen var vi i väg till Kristall butik i Siljansnäs (han som äger den är den ända i Sverige som gör egna kristallkronor ) 
Vi ville ha 2 st till villan i Dalöarna och 1 till Stockholm. Vi slog till på 3 st. Så fint vart dom när dom kom på plats. 
Vi kom hem i går kväll. Jag körde en bil och David en bil. Vi hade så mycket saker och packning som skulle upp och dessutom en stor kristallkrona som skulle med till Stockholm. 
 
När jag kom upp på fredagen var det -26 grader jag höll på att frysa häcken av mig i stockholm var det bara -14 grader 
presenter hade jag köpt med mig till David som fyllde 35 år 
Filippa och Nellie ville att vi skulle duka kalasigt för pappa David (dom har dukat själva ) 
Älskar färgerna på temat servetter, assietter muggar kommer från barnkalastet.se
Marängswiss är alltid lika gott 
Filippa hade pysslat en present till mig för hon sa att hon saknat mig så mycket 
Saknade verkligen min familj när jag var i från dom 
Jag hade shoppat med mig lexingtoncompany saker som såklart får bo i våran nybyggda villa 
Det var tulpannens dag i fredags så David fick vita fina tulpanner 
Vackra vintermorgon att vakna till det är som en fantastiskt vacker tavla 
på pälsad med bästa jackan var vi i väg en sväng 
Mössan från silverjungle är så varm och skön då den har flis invändigt passade perfekt att ha i kylan 
tog en bild i farten i bilen 
Den maffiga kristall kronan har fått sin plats den är så fin i verkligheten (det kommer bli så bra när soffan och barcelona fåtöljerna kommer. Vi väntar på leverans på allt och Tv ska på plats på vägen m.m.
Vi drack våran favorit champange polroger 
Detta brickbord måste jag säga är så bra lätta att flytta och perfekt avställnings bord (vi ska beställa flera sådan det är så bra pris på dom på Jollyrrom 
Filippa hade spanat in en kristall kula i kristall affären 
och även Nellie 
Älskar min hat från lager157 
Vi hade tacos kväll 
Den andra kristallkronan fick sin plats och under den ska vi ha ett vitt kryssmatbord som vi ska vara 3 m 
jag myset runt i min bästa mysdress från sobea jag bara älskar den (bästa köpet) 
och mina favorit raggisar som min fina mamma stickat 
tulpannerna fick hänga med till stockholm dom var fortfarande krispga 
och den fina vackra  kristallkronan som vi farktade till stockholm fick sin plats. 
 
Vill önska en fin dag =) 

Kommentarer
Postat av: houseforus

Vilket vackert hus o så fina vinter bilder
maria

Svar: Hej fina =) Tack gulliga du =) kramis på dig
jessgucci

2016-01-19 @ 12:32:33
URL: http://www.houseforus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen