Läkar besök

Hej!
Idag var Nellie och träffade farbror doktorn. Trodde dom skulle göra tester men nä typiskt att man ska tillbaka dit. När man ändå är där kunde dom väl göra det på en gång. Men Men  vänta lite till. Hon vägde 6140 och 65 lång. Hon har inte gått upp mycket alls så¨något galet är det med tanke på att hon har svårt med bajseriet.
Stackars min lilla Nellie !
Har tagit det lungt hela dagen. Skönt att bara vara orkar inte fara och flänga över allt.
Igår när jag och mammi var i stan eller jag väntade på mammi när hon var hos sjukgymnast så han jag ta en sväng på NK. Älskar NK dom har allt. Köpte en Ralph Lauren skjorta i ljusblå den klassiska är alltid bra att ha i gaderoben. Hittade ett på svarta jeans med. Ska köpa mig ett par nya svarta ballerina skor men det var tyvär slut i min storlek =( Får leta vidare.
 
 
Till middag gjorde jag en enkel egen påhittade pasta rätt  med kyckling.
 
Champinjoner 15 st ca
1 st gul lök hackad
vitlök 2st
1 st fond du chef beef
3 dl grädde matlagnings
1 dl creme fraschie
1 dl philadelphiaost
fryst persilja
salt och peppar
permensanost
ruccola
pasta
kyckling (låt kycklingen ligga i en marinad: rapsolja,soja,vitlök,salt,pappar, grillkrydda,vitlöksmarinad calleP)
Man kan ju marinera i vad man vill !
Börja med att marinera kycklingen som är delad i mindre bitar.
Stek champinjoner och lök, blanda ner resten av ingredienserna och låt koka ihop
tillsätt persilja lite grann och smaka av med salt och peppar. Koka pastan enligt anvisningar.
Hälla av pastan från vattnet och blanda ner i såsen rör om, tillsätt ruccolan. om man vill ha lite lösare tillsätt mjölk det gjorde jag ! Sedan är det bara att servera pastan och lägg kyckling bitarna uppe på och riv permensanost till. Jag hade även gjort en god tomat sallad ! Super gott och enlkel rätt som passar både vuxna och barn. Man kan ju dra ner på vitlöken om man inte vill ha så mycket vitlökssmak.
 
 
Ha en fin kväll !
Ska ju börja köra viktväktarna väntar på mail från dem så jag kan köra igång !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen