Så rolig och oförglömlig helg med bästa tjejgänget och TallinkSilja Symphony (dag 1)

Vi var ju i väg förra helgen med bästa tjejgänget Bloggarna till havs som alla hade längtat och vi mötes upp vid 14 tiden och alla kramades.Visste redan innan att man skulle få en helg i massa skratt och våran gemenskap som vi fått är fantastisk. 
Det kom en representat från Tallink Silja som följde med oss ombord och vissade våra hytter. 
Allts vila hytter här snakar vi inte A-hyttutan commodorhytt stor och luftig och mysig. 
Jag delade hytt med fina Sofie och i hytten hade Sarianne och Aja fyllt med massa överasknings pressi till oss. 
 
Vi piffade till oss inför middagen och vi samlades i Sarannes och Ajas hytt där vi drack god Champange. 
Vi välkomnades av Saranna och Aja och skålade in 2 fantastiska dygn tillsammans. 
Vi begav oss till middagen, som var härliga skaldjursplatåer med god champange till. Vi satt länge och åt, skattade och hade det super. Sedan var vi en sväng till båtens barer men vi tog några drinkar och satt och pratade lite in på småtimmarna. Vi gick och lade oss i tid och man kännde att man ville vara utvilad inför morgondagen. 
Både jag och sofie somnade på studs. 
 
På morgonen var det min födelsedag, Åh som dom fixat och donat för mig. När jag och Sofie kom ner till frukosten som vi åt på Bon Vivant (det var bara dom som hade commondorhyttor som förbokat som fick äta där) 
Där serveras lite lyxigare frukost med champange och en meny där man fick beställa tex omelett med räkor, varam mackor, pannkaka m.m. 
Vart så rörd så tårarna bara rann dom hade fixat en liten tårta och pressi till mig, tusen tack fina älskade ni för att ni fixade så fint för mig, kommer aldrig glömma min 37 års dag. 
 
Efter frukosten bestämmde några av oss för att gå i land i Helsingfors. Skönt med en liten prommis trots att det inte var det bästa vädret. Vi gick till Stockmann (Helsingfors svar på NK) 
Där fanns allt ifrån inredning, skönhet och kläder. 
 Vi var tillbaka på båten vid 13 tiden då det väntade SPA mys med tjejgänet fortsättning följer...........
Redo att möta tjejerna
Ett flyttande fartyg med allt det där lilla extra lyxiga 
Här är brudisarna: 
Dessa bodde vi i på båten så sköna Crocs skor , jag måste köpa fler då dessa är sköna att jobba i. 
Nettan , jag och Sofie 
Underbara värdinnorna Sarianne och Aja kan inte tacka er nog för allt 
Dom fick present från oss alla 
Mycket kort blir det
I hissen 
Skaldjursplatåer 
 
så gott rekomenderas verkligen att äta ombord 
 
utsökat desserter 
 
 
tyvärr lite suddiga bilder 
 
 
 
Finaste tjejerna hade fixat min födelsedag så fint, tusen tack fina ni 
Fruskost som det finns allt på 
 
 
Tusen tusen tack för finaste presenterna 
I Helingfors 
 
 
Jenn shoppade 
såklart fanns Lexington 
 
 
Fortsättning följer ............. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen