Tisdag !

Hej!
Idag på förmiddagen kom lilla Linn förbi, vi åt lunch och hon matade Filippa =) Vi har saknat henne då hon varit i Spanien i 4 veckor. Sedan åkte vi till Filippas mormor och Morfar.
jag lämnade henne där för att åka och träna. Gud vad skönt det var och det kändes bra att vara tillbaka på gymet. Så nu är det hård körning som gäller.

Till middag blev det torskrygg, med selleri och körsbärstomater och pressad potatis och pepparotssmör.
Jätte gott och nyttigt.

Torskrygg
fisk buljontärning 1/2
matlagningsvin vitt
pesto barilla se bild nedanför (är jätte gott att ha till allt möjligt)
körsbärstomater
selleri
salt och peppar
skalade räkor

Lägg torskryggen i en ugnsform bred pestoblandningen över inte hela burken (jag hade en 1/2 burk)
Dela selleri i bitar strö runt om fisken, samma sak med körsbärstomaterna. Häll på vitt vin och smula söner en 1/2 buljongtärning saltra och peppra. In i ugnen 200 grader ica 30 min men kolla så att den är klar. När det är 2 min kvar lägg på lite skalade räkor.
servera med pressad potatis, riven påermensan och pepparotssmöret. Jätte gott och enkelt.




pepparrotssmör:
pepparotsvisp
vitlök
smör
persilja
Blanda samman allt.


Jätte god att använda till allt möjligt. Det är inga nötter i den !!!

Goda middagen på tallriken !

Måste bara rekomendera färskpressad apelsinjucie till frukost ! Såååååå gott


Fina Linn !

Mormor och Filippa

Mormor och Morfar och Filippa lyssnar på Idas sommarvisa

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen