Nobeldagen

Hej!
Idag var jag och Nellie på öppnaförskolan en sväng på förmiddagen och efter vi varit där åkte vi till Rusta igen hade såklart glömt köpa lampor till stjärnorna jag köpte där häromdagen.
På eftermiddagen när Filippa kommit hem så dekorerade hon klart sista på peppakakshuset hon är så duktig min Filippa.
Stekte pannkaka till barnen och förberede min och Davids mat. På nobeldagen brukar vi alltid äta något extra gott. Gjorde ordning barnen för läggdags på med overollarna och i väg till butik Sova i Bromma, dom hade julklappskväll, hittade ett lexingtonkudfodrall till Nellie.
Det gick smidigt att ta med dom det var ju så nära och jag var hemma till snabbt igen och dom kom i säng i sina sängar i tid. 

min trötta lilla Nellie 
Filippa älskar att dekorera hon sa det =)
 
 Filippas tomte outfit på dagis på Lucia 
 
Filippas och Nellies stjärna i deras lekrum Fynd på rusta endast 24 :-
Min nobel förrätt: Blomkålsterrie med pepparrotskräm och kalixlöjrom
 
Varmrätt blev det: kyckling med mandel och permensanpuré med en sherrysås. och smörkokta grönsaker. 
 
Nu ska jag fortsätta titta på Nobel fina Ebba är ju reporter hon är så duktig ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen