Peppakakhus bak och Svärfar 58 år

Hej! 
Idag är det bästa svärfar barnes farfar som fyller 58 år massa grattis på din dag =))))
Då var det måndag och ny vecka, idag har jag varit på BVC med lilla Nellie. 
Hon hade inte vuxit någonting utan är hela 71 cm lång, och väger 7700g så¨hon har gått upp lite. Jippi !!!! Det går åt rätt håll men lill fis ligger kraftigt efter men hoppas att hon tar igen sig. Lill fis har fortfarande inte kommit ur storek 68 tänk det är 4-6 månader och hon är 15 månader. Men det är ju som det är och man får tänka possetivt och kämpa på helt enkelt. Efter det skulle vi till öppna förskolan men det var stängt så då drog vi till brommablocks. Handla lite på H&M, och Rusta. Visar mina fynd i morgon ! 
Hämtade Filippa som vanligt vid 15 tiden och när vi kom hem byggde vi ihop peppakakshuset, kors i taket jag lyckades utan att det föll samman och gick sönder. Ikeas peppakakshus för 5 stjärnor av 5 möjliga !!! 
Kul när man lyckas med något som man alltid har misslyckats med. Filippa fick sedan dekorera huset med nonstop, nu ska vi bara pynta lite fint runt huset. Vill att mina barn ska får den riktiga traditionen med allt vad julen innebär och detta är är en viktig punkt Peppakakshus som man sedan får äta på Julgransplundringen. 
Till middag blev det lat middag; Thai och Suchi. så gott !!!! 
Imorgon ska jag på Sova kundkväll har spanat in lite Lexington saker som jag ska handla. 
Har hunnit med att måla ett rit och mål stativ som vi fick av grannen ville ha den i vit och stil ren färg den var i så många olika färger, har även målat Nellies stol som hon fick av sin Farmor och Farfar i dop present och min systers gamla dockvagga fick sig också en vit uppfräshning. Bästa färgen köpte jag på panduro kan verkligen rekomendera den vit/halvblank hobbyfärg 99:- på panduro ! 
 
Några nonstop åkte in i munnen 
Filippas mästerverk =)
Lite Lexington inspiration 
Bästa Färgen !!!!! På panduro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen