Hemma dagar

Älskar att bara vara hemma och bara hinna med massa saker =) Igår var vi hemma hela dagen jag hann med att ta fram utemöblerna, Nellie var i sandlådan och lekte. Det har varit lite kallare men solen har varjefall lyst. Idag kommer vi också i stort sett vara hemma, Nellie sover just nu i vagnen utomhus och jag sitter i vårat uterum. 
I morgon ska tjejerna vara hos mormor och morfar, jag ska på ett loppi blogg event på lördag och det var så tidigt och jag vet att det alltid blir så stressigt på morgonen också kan jag hinna med och träna i morgon =) Tusen tack min fina mammi för att du hjälper mig =) 
 Igår gjorde jag cesar sallad med kyckling till middag och barnen fick pyttipanna (Filippa ville ha det) 
 
jag lyckades skruva ihop tjejernas utemöbel (kartongen har stått ett tag och jag har dragit mig för att ta tag iden men härom dagen fick jag ett ryck) 
Äntligen kan man sitta ute och mysa på altan, vi bestämmde oss för att inte plocka fram träbordet med stolarna i år på uteplatsen ( vi kommer ta det upp till Dalarna) och så kommer vi köpa nytt till våran uteplats, något som inte behövs oljas in hela tiden ) 
Min goda cesar sallad : 
Dressingen är super enkel; anjovis liten 1-2 st, egen gjord majo, kvarg el creme fraschie, 1 vitlöksklyfta, salt och peppar, mjölk för att få den lite lösare i konsistensen, riven permensan el annan hård ost. Blanda allt i en skål, mixa med satvmixer tills allt blivt slät, tillsätt mjölk och blanda ! 
Min lilla Nellie i kläder från Pompdelux och Rosette från Byengberg 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen