Påskhelgen på landet

Påskhelgen spenderade vi i Dalarna, åt god mat, var ute en del, gjorde lite utflykte,pysselr och bara tog det lungt. 
Nu är det snart dax för mig att börja på mitt nya jobb ser så framemot det och det ska bli jätte kul. 
Tänk att lilla jag vågade säga upp mig och ta klivet mot ut mot något nytt. 
 
Här kommer påsken i en drös bilder: 
 
Hämtade Filippa och Nellie tog med mig skölpaddan Chanel till Förskolan (hon skulle ju med till Dalarna) 
 
Mötes av det otroligt fina nya bordet från Artofsweden
 
 
 
Gjorde en god lax i ugn med Hollandiesås 
Nybakta frallor på morgonen 
Påskpyssel 
måla ägg 
Långfredagen var det även våffeldag så då gjorde vi såklart våfflor 
Vispen är så bra lätt att blande med och dessutom så fin färg rosa =) Ballongvispen hittar ni hos Hannakaffepanna kika in där det finns så mycket fina saker 
 
 
Leta påsk ägg är en tradition 
två glada och nöjda barn var spännda på vad det var i påskäggen 
Filippa älskar att hjälpa till i köket 
 
 
vi åt god påsk mat 
 
 
fortsättning av påsken kommer i ett annat inlägg .........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen