Kitch´n mitt nya jobb fredagen första dagen

 
Förra helgen var jag till Oslo med nya jobbet. Det var varumässa hela helgen. Vi åkte på fredagen och kom hem på söndagen. Så kul att se alla fina produkter och nyheter. Vilket roligt företag jag har börjat på ska bli så kul att börja i april. Kul att öppna en helt ny butik och vara med från början.
Jag har ju lärt känna Leonell och hon är så snäll och tar hand om mig på bästa sett. Fick även träffa dom andra BC runt om i stockholmsområdet/skåne och vi är ett litet gäng i  Sverige än så länge. 
Vi åkte tidigt på fredags morgon och planet lyfte från Arlanda. Vi hade blivit beordrade att ta stora väskor så med nästintill tom väska tog jag en taxi till Leonell och från henne körde hon bil som fick stå kvar på arlanda. 
Delar upp inläggen på tre dagar  då det blir så mycket. 
Tog så mycket bilder och här kommer ett utplock av dom: 
 
 
 
Jag och stora väskan redo att flyga till Oslo för första gången. 
 
jag och fina Leonell 
landat i Oslo 
Här skulle jag sova gott i 2 nätter 
Var jätte mycket snö i Norge
Vi började dagen med lite frukt och grönsaker
Kitch`n nr 1 på köksredskap 
Med hela programmet för helgen, penna och block var jag redo att ta in all info 
Vi började hela fredagen med info möte satt och lyssnade. 
Lunch var helt enorm massa gott
 
 
Vi fick lyssna på vacker sång, hon sjöng för kvinnorna i fattiga länder
Dom här kvinnorna är jätte glada att Kitch`n samarbetar med ett projekt då dom syr en påse/tyg kasse som kommer säljas i Kitch`n butikerna och alla pengar går till kvinnor och barn. 
God liten cupecakes
Det fanns obegrännsat med cola zero gissa om jag var glad =) 
Vi bjöds på till tugg inför kvällens aktivitet 
Aktiviteterna som var olika tävlingar mellan olika lag var jätte bra organiserat  och temat var öl gemon varje sation. Vi skulle placera rätt glas till rätt öl, gissa på olika ölredskap och svara på frågor, bollkastning m.m. 
Vi avslutade med ölprovning; 3 st öl sorter och dom var inte goda 
favoriten av dessa var denna om jag skulle få välja någon. 
Någon timme senare var det dags för middag. 
 
Efter middagen gick jag och Leonell och lade oss vi hade varit uppe tidigt och vi båda var jätte trötta. 
Hade packat med mig tidningar som jag bläddrade i
Kännde det var lika bra att dra sig tillbaka då en lång dag väntar i morgon med varumässa........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen