Söndag !

Idag är det sista dagen på denna vecka.
Jag går in i vecka 27 nästa vecka åh vad jag vill att det ska lite fortare. Jag jobbar 4 veckor till ska bli så skönt att vara hemma och ladda upp sig inför ankomsten. Har en hel lista på saker som ska inhandlas och fixas och det känns inte som man har tiden för det när man jobbar.

Gjorde mina naglar i tosrdags hos Anna hon är super duktig och har gått hos henne hur länge som helst blir alltid lika nöjd varje gång !

Idag vart det en riktig slapp dag med inga måsten =)) Älskar såna dagar då man bara får vara.
Jag och David gick en lång promenad trots att det snö/rengnade.
Vi gick förbi Davids farfar och sa hej!
När vi kom hem sen så var det dax för middag. Det blev gratinerad hummer såååååååå gott till förrätt.
Till varmrätt blev det pasta med krabba,hummer och havskräftor vart också jätte gott.
Måste dela med mig av mitt recept:

Penne pasta som kokas
Hummerkött som delas i bitar
havskräftor delas i bitar
krabbkött
man kan också ha vanliga räkor i 
 
Hackad vitlök
strimlad purjolök
strimlad röd paprika
hackad gullök

Stek allt i olivolja eller rapsolja
blanda ner den färdigkokta pastan i stekpannan
tillsätt lite hummerfond, matlagningsgrädde, vitt vin salt och peppar
pressa ner 1 vitlöks klyta till blanda och rör om, Smaka av med mer salt och peppar.
jag bara blandae ner allt hade inga mått!
servera med riven permensanost
Smaklig måltid lovar det blir så gott !


förätt                    varmrätt

Sovgott ! kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen