Nu är jag tillbaka !

Hej ! Har varit lite frånvarande från datan, då jag och Filippa åkte på en förskylning så vi har sovit och bara tagit det lungt.
I Lördags så tog vi en liten promenad som blev en lång en då Filippa tappade sin älskade lilla ralph lauren sko som vi hittade tillslut. Man blir så ledsen och så himlans glad när man hittar något som man tappat.
På kvällen var vi trötta hela familjen och både Filippa var sjuk svårt att sova.

mat dax (vi satt på uteplatsen )


Filippas fina gympa skor som hon kan ha när hon kan gå (dom är lite stora nu )

Hon tyckte dom var intresanta och jätte fina =) Hon fick dom i Dop present
av snälla Anna och Andreas !


Fick fina strumpor till skorna =)

Vi har byt till sitt delen =)

Filippa älskar att sova ute och brevid fontänen =)

Vi på promenaden !


Dotter och Far

Till middag blev det Fajittas !!!

SÖNDAG:
Filippa är forfarande lite snorrig men bättre. Vi tog det lungt på förmiddagen och efter lunch tog jag och Filippa en promenad till Centrum och träffade mammi och min syster. Therese jobbade så vi var förbi hennes jobb.
Sen promenerade vi hem. Väl hemma igen så satt vi ute en stund och sen kom Tomas, vi skulle laga middag och skulle komma överäns om vad det skulle bli. Vi fick skriva allternativ  2 st på 2 lappar och sen fick Filippa dra en lapp. Det blev Anka.
Jag åkte till Citygross och handlade.
Filippa somnade vid 20 tiden så hela kvällen var man fri.

Det blev sen middag tror David och Tomas grillade vid tolv tiden och vi åt dessert vid halv två tiden.
Sen var det godnatt  för min del.


Filippa älskar att sitta i sin gå stol !

en sovande Filippa på promis



Min älskade syster och Filippas moster =)

Pappa David busar med Filippa

Toast skagen blev förrätten !


Tomas och David

Grillar den marinerade ankan

Så gotttttttt, David och Tomas höll på att ramla av stolen.
Marinerad anka med potatisgratäng och vitlökssmör och stekta grönsaksprimörer!

Dessert !


MÅNDAG!
Idag har vi varit hemma hela dagen har varit så trött och inte gjort många knop idag.
Sovit, städat lite, busat med Filippa rensat bland Filippas kläder, hon växer så snabbt.
orkade inte äns laga middag så det blev en sväng till Max.
Nu ska jag sätta mig och sy kuddfodrall till Filippas barnstol. 
Imorgon ska jag träna nu är det slut på kakor och godis !!!! Måste skärpa mig på den fronten.
Måste få lite peppning så jag kommer att väga mig varje vecka och skriva resultatet här på bloggen, då har man ju en liten morott. Så utverdering kommer att komma varje måndag.

Mitt glada lilla barn

Fina dreglisen fick Filippa av Gulliga Viktor och hans föräldrar Madde och Henrik =)


matbrickan =)

En hungrig liten dam !

Gull ungen !!!


Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen