Tisdag !

Hej!
Idag har vi varit hemma hela dagen, Linda och Valdemar var förbi efter lunch. Jätte kul att träffa dem och Valdemar har blivit så stor =)
Vi fikade och pratade och busade med barnen.
Dom åktte vid halv fem tiden. jag var ute lite på tomten.
Till middag blev det Kreolsk gryta så god !

Ingredienser som jag hade i :
 innanlår
starkkorv
röd och grön paprika
champinjoner
saltgurka  1 hel hackad
marianerade vitlöksklyftor
hackad scarlottenlök
hackad gul lök
matlagningsgrädde
lite röd mjölk
salt/ peppar
spiskummin
torkad koriander
en skvätt balsamvinäger
kött buljongträning

Stek köttet (smör) i en gryta strö över mjöl
häll på alla grönsaker stek i hop allt tillsätt all resterande ingredienser och låt koka ihop länge på svag värme.
Servera kokt ris till !!! Så gott och enkelt (man kan ju ta vilket kött som helst )

Therese och Andreas var och hämtade papegojan Albin och Firren. Det är så tomt när han inte är här =(


David gosar med Albin !

Fina papegojan

Albin duchar


Total dyngsur han älskar att duscha


Lilla Filippa ♥



dagens lunch mozarella, pramaskinka, basilika, tomat, sallad ,lök och pasta

Min fina vän Linda och Filippa =)


gull ungen Valdemar öppnar sina försenade 2 års presenter =)

Lilla Valdemar ska få ett syskon i November =)

Det är alltid lika mysigt att träffa sina vänner, fast man inte ses så ofta så är det som man setts igår !!!


Nu ska jag gå och lägga mig blev jätte trött !!!
Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen