är så lycklig =)

Hej!
Det var ett tag sen !
Det har kommit lite saker emellan ♥

Jag och David blev föräldrar till en Liten Söt Filippa, vi är så glada och stolta älskar den lilla människan obeskrivligt mycket. Hon kom till världen lördagen den 12 feb kl 17,29. Vägde 3880 och var 51 lång.
Hade en super jobbig förlossning, berättar i korthett:
Vattnet gick på fre morgon 06,30 ringde in och vi skulle komma in på lkontroll. Hade lite värkar men inte jätte mycket.
Väl ute i bilen var det snökaos, vi fick inte loss bilen det var så halt, David slet i säkert en halv timme.
Sen tog det säkert 1 och 30 min att komma till BB då det var sånt oväder.
Väl inne vid halv tio, kändes skönt att vara där men fick åka hem igen och vänta. Värkarna blev värre började bli kraftigare och kraftigare vid 17tiden låg jag bara och vred mig ringde David han var hemma till 18 tiden då hade jag så ont. Mamma och Pappa kom också hem ifall David skulle bli senare dom åkte med i deras bil och tog våran packning.
Väl inne blev vi vissad direkt till ett rum fick luftgas på en gång och det var så skönt kände mig packad =) Men det var skönt när verkarna kom. Den vart helt klart min bästa vän resten av kommande timmarna.
Låg där med verkar i olika ställningar upp och ner i sängen, platesboll stående m.m. Dvaid var ett jätte stöd och fanns vid min sida hela tiden, hade inte fixat det utan hans hjälp !
Älskar min David massor.
Det blev en lång natt och fick till slut empedral i ryggen, värkarna fortsatte men avtog lite grann, fortsatte hela dagen efter lördag dag. Man har ju ingen begrepp om vad det är för tid på dagen, man är ju helt i en anna värd.
Tillslut så bestämde vi att det skulle avslutas jag började få kramp i benen och min kropp började bli trött. Lilla Filippa i magen var jätte pigg och alärt hela tiden. Jag var öppen i 10 cm men hon kom inte förbi en kant, hon ville stanna där.
Det blev akut tjejsarsnitt så det var bara att ställa om sig var absolut inte beredd på det, vart livrädd har aldrig varit vaken vid en operation , hade tusen frågor.
Men från första kraftiga värken hemma blev det ca 36 timmar var hon våran lilla prinsessa ute på 10 min, helt otroligt.
Fattade ingenting !
David fick hålla henne först han filmade och det var jag jätte glad över. Tog bilder.
Åh vi var så lyckliga, Sen var vi i uppvaket och kom till BB vård avdelning vid 21 tiden,
Det var så overkligt men en sån otrolig lycka.
David fick ta förstannatten med blöjbyten m.m. jag låg där jag låg !
Vi vart kvar på BB till på ons. då Filippas Morfar kom och hämtade oss.

Måste säga att vi fått sån otrolig stöttning och en fantastisk hjälp genom hela den här förlossningen alla som hjälpt oss ska ha ett otroligt tack ni var fantastiska då våran lilla Filippa kom till Världen. ♥

Ska vissa en massa bilder på henne men man ligger och hinner inte riktigt med och sen har jag haft så ont, men det blir bättre och bättre.
Ville bara  ge en liten uppdatering. Vi alla 3 mår super bra och livet som förälder är helt fantastiskt både jag och David njuter till varje sekund med våran lilla ögonsten.

Puss och Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va duktig du har varit :) fin dag oxå Vincents födelsedag :) nästa bebis kommer det att gå bättre med :) jag hade värkar i 5 dagar pga vattenavgång innan thindra kom till världen absolut det värsta jag varit med om ! Sen satte dom i gång mig och thindra kom äntligen ut jag var jätte rädd att det skulle bli lika jobbigt med Vincent men han kom ut på 4 timmar vilken skillnad :0 men det är ju värt det trotts smärtan :) all lycka till dig o lilla bebis :) kram Erika

2011-02-18 @ 20:23:34
Postat av: Anonym

He Erika !

Åh vad kul att lilla Vincet och Filippa fyller på samma dag =) Jo hoppas att det blir lättare med nästa men som du skrev det är ju absolut värt smärtan =) Ha de så bra kramis jessica

2011-02-18 @ 22:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen