Torsdag !

Hej allla fina !
Idag har jag tagit det lungt, började med att äta en lång frukost.
Sen åkte jag till Solna centrum skulle på panduro min lilla färg burk hade tagit slut.
Åkte sen till bromma blocks skulle inhandla pärmar till David, jag fixade ju på kontoret i går och det blev så bra och organicerat där.
Åkte hem, fortsatte att sätta in allt i dom nyinköpta pärmarna.
Sedan var det dax för middag det blev lax i ugn med ris.

Lax
salt
citron peppar
purjolök/ kan ha scarlottenlök
3dl grädde jag hade 2dl 20% och 1 dl 7 %
2 dl creme frasiche
2 dl riven permensanost
pinjenötter ( jag är allergiska så jag hade solroskärnor)

strimla lök, lägg i en ugnsäker form sprid ut den. Lägg laxfilerna ovanpå, krydda med citronpeppar och salt.
Blanda grädde, creme frasiche och permensanost.
Häll blandningen runt om laxen.
Ställ in i ugnen 200 grader i ca 20 min (kolla laxen kan hända att det behövs köras lite till )
Rosta pinjenötterna i en torr stekpanna.
Servera med ris eller kokt potatis och en god grönsallad !
Super gott Testa !

Puss och kram från Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen