Mys torsdag med nära och kära !

Hej!
Idag har vi haft en jätte mysig dag med mormor, farmor och faster =)
Mamma Filippas mormor och lilla hunden Elvis kom hit vid halv tolv tiden, vi tog en promenad till Brommablocks för lite ärenden, sen fortsatte vi till Ullvsunda för att hämta bilen, det blev en hamburgare på Max.
Det var skönt att gå vi hade fint väder hela tiden. Men när vi hämtat bilen så var det skönt att köra hem. Väl hemma var Mia och Anki (Filippas farmor och faster och väntade på oss)
Vi skjutasade hem Mia.
Väl hemma igen började jag med middagen.
Det vart så gott måste dela med mig av receptet!
Lax med vermouthsås och pressad potatis.

Laxen gjorde jag i ugn med massa kryddor, potatisen kokade jag och sen pressade jag den.
Såsen:
1 dl torr vermouth (jag använde vanlig matini bianco)
1 fisk buljongtärning
1dl creme  fraiche
100g smör (jag använde 80 g)
ca 1dl gräslök (jag hade 1/2 dl)
caynnepeppar 1/2 krm
lite salt smaka av

Koka upp vinet m fiskbuljongtärning samt creme frachien under vispning. Koka 3-4 min tillsätt smöret klickningunder vispning. Smaka av såsen m caynnepeppar ocg gräslök.
Så god !!!!!

Lite blider från dagen !

Mormor, Elvis och Filippa



Farmor och Filippa

Nu ska jag sova puss och kram Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen