torsdag

Då var torsdagen över och helgen snart här =) Men min och Davids helg blir ju alltid söndag/ måndag då han är ledig då hittar vi lilla familjen på något ♥

Idag har jag hunnit med en del ärenden: varit på babyland, varit en sväng i solnacentrum (apoteket) och handlat mat,varit på plantagen,  fixat i trädgården rensat ogräs, planterat blommor måste inhandla mera blommor det räkte inte till !!!Har även gosta och myst med Filippa.
Hon låg i sitt babygym och helt plötsligt vände hon sig från rygg till mage=) Sen försökte hon flera gånger men kom inte riktigt runt. Hom fyller ju tre månader i dag våran lilla Prinsessa ♥

Det är så skönt med dagar när man får lite gjort, Filippa har varit en super ängel hela dagen.
Till middag blev det thai köttbullar med nudlar vart jätte gott ! 
 Filippa var så nöjd hela tiden satt i sin babysitter och skarattade sen nattade jag henne och lade henne i sin säng, drog i gång hennes barbapappa familj sepeldosa som hon bara älskar !!!
När hon somnat så har man ju hela kvällen och då fick jag tid för att pyssla lite =)

Recept på kvällens mat:

Köttbullarna:
Köttfärs 500 g
1 st ägg
salt och peppar
lökpulver lite grann
1 st vitlöksklyfta
Blanda samman allt i en bunke.
Stek köttbullarna i olja.

1 st röd chilifrukt
1-1 1/2 msk röd currypasta
1 burk kokosmjölk
150 g haricurverts
1 burk bambiskott
jucie fr 1 lime (jag använde limesaft på flaska)
basilika
salt och svartpeppar

tillsätt allt i stekpannan med köttbullarna, låt koka samman.
Servera med ris eller äggnudlar !
Vart så gott vill jag lova.


Davids och Filippas hand ♥




filippa hade benen ikors =)

Våran älskade lilla Filippa

Filippa fick blommor av söta grann tjejen Linn ♥






Handlade här om dagen Filippas klänning till dopet

filippas 3 månaders present. Gillar sailaor modet det är så fint =)H&M 79:-

Filippa fick av Mormor ♥



kvällens middag ♣

Kvällens pyssel!!!


Hittade en gammal kartong som jag klädde om med presentpapper =)


En söt lite väska som jag köpt på panduro. har målat och klätt med papper


Tänkte att hon ska få den i dop present ska lägga ner hennes present i den !

Må¨lade även om stjärnor som jag inhandlat på panduro, fick tipset av
min vän Helena ♥ Förre !!!


Efter !!!

Nu ska jag gå och lägga mig !!!
Natti Natti !!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen