Välkommen maj månad !

Godmorgon !
Då var det 1 maj idag, så härligt att vi går mot sommaren, hoppas att det blir en fantastisk sommar med massor med sol !
Igår började jag valborg med en powerwalk till Vällingby centrum, gick förbi min vän Anna, dom bor i en jätte fin villa nära oss.
Inhandlade lite mat och var på systemet.
Väl hemma igen tog jag och Filippa det lungt.
David jobbade och kom hem senare.
Tomas kom över efter jobbet vi korkade upp en champange så gott så jag dörrrrrr!
Sen kom Mamma och Pappa förbi dom hade sin premiärtur med Ferrarin. Mamma drack champange med oss, efter dom gasat i väg så kom några grannar förbi Sonia och Morgan och deras barn.
När dom gått hem så åt vi våran middag, vi äter ju alltid så sent jag och David. Så det blev även en sen valborgsmeny.
Förrätt: Parmaskinka med kronärtsskocka, stekta pilgrimsmusslor, ruccola och en solros pesto
Varmrätt: Oxfilé provencale med massor med vitlökssmör
Efterrätt: Semifideo ( egen gjord glass med kokos och daim)
David och Tomas tyckte det var så gott.
Sen spelade vi TP till kl 03,00
Filippa är så fantastisk lite tjej, ladde henne för att sova vid 20 tiden sen sov hon till 24 tiden gav henne en lite slurre och sen somnade hon om och vaknade vid 8 i morse.
Så skönt att man får sova!

Nu ska jag ta tag i dagen och röja undan lite !
Bjuder på lite bilder











mammas och pappas fina bil !




Våra grannar tittade förbi


Tomas full


David och cigarren !

Tompa och cigarren


Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen