Har inte gjort så mycket !

Hej!
Dagarna går och vi har inte gjort så mycket, måndag blev lugn några små ärenden bla till Ikea där jag mötte upp mammi. Filippa har varit och är förskyld men har ingen feber så då kan man ju bege sig ut i friska luften.
Ska äntligen ta tag i fotoboken har till Januari 2012 på mig och sen måste jag ta tag i och framkalla kort på Filippa har ju nio månader tillbaka som jag har dokumenterat. Min vän Helena har varit super duktig på att göra det från början =)
Idag har vi nästan varit hemma hela dagen förutom på förmiddagen då vi var i väg till ängbykyrkans öppnaförskola vi träffade andra mammorna och det är en jätte fin och bra öppna förskola. Åkte där efter hem. Efter jag givit Filippa lunch så ladde jag henne ute och sov i sin vagn och hon sov i 3 timmar. Jag passade också på att sova en timme.
Annars har jag tvättat, lagat en god middag som blev: Fylld hel kyckling med plommonsås, blomkålsmos och rotgrönsake! Vart så gott.
Tänkte jag skulle göra kalkon middag någon dag, både jag ochDavid är ju riktiga amerikalovers.
Min syster och hennes Andreas var förbi och hämtade hem papegojan Albin ! Det är så tomt när han inte är här !


Lill fisen på Ikea

Filippa i sin nya pjamas från Ullared

Gull ungen

Filippa tycker det är kul att stå själv !

Moster Tessan Världens bästa =)

Filippa fick en gullig skallra av moster och Andras Tack snälla !

Min goda fyllda kyckling och kycklingklubbor.
Så enkelt att fylla kycklinge: äppelbitar,lök, vitlök,mörötter,palsternacka,torkade pplommon, smör,salt och peppar.
Allt ska vara delat i bitar. 
 Utanpå smörjer jag den med smör och olja salt och peppar in i ugnen i ca 180 grader i 1 h och 30 min ca.
Av skyn som blev gjorde jag en sås på rödvin, grädde,lite soja,rödvinbärsgele , skyn från kycklingen liten klick smör. och reda av den med maizena. Låt den koka ganska länge innan av redningen.

Nu ska jag sova god natt !!
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen