lördag/Söndag !

Godmorgon !
Idag ställde man tillbaka klockan så man fick sova en timme till =)
Så vi låg och drog oss i sängen hela familjen.
Nu sover Filippa ute i vagen och jag passar på att göra annat !

Igår lördag var vi hemma hela dagen, Filippas farmor kom förbi och vi tog en promenad.Sen planterade jag ute blommor och vi röjde lite på tomten. Vi åt goda räksmörgåsar till lunch. När Anki åkt så vilade jag lite och sen städade jag huset. När David kom så drog jag och handlade lite inför middagen. Grann tjejen Linn var förbi och ville gosa med Filippa.
Det plingade på dörren och David var inte hemma och jag trodde det var Linn, men utanför stod monster och jag skrek som ett litet barn gud vad rädd jag vart, hörde barnen säga gud vad rädd hon vart hon skrek ju och så skrattade dom ! Men jag vart verkligen rädd på riktigt =) Godis fick dom i varje fall !!!
Hade inte en tanke på att det var halloween.
Till middag blev det varje fall gratinerade havskräftor (David fixade) ost och vitlökssmör och vitlöksbröd. Vart jätte gott !!!
Till varmrätt vart det ribs med pommes och colwslaw !!! Så goda (Det var cissi och Ronnys recept på ribsen )
Efterrätt orkade vi inte men jag hade gjort egna maränger som vi skulle äta med glass och mango och hallon.

Bilder :

räksmörgås

Höstigt i mina krukor

det är ju inteså fint med ställningen men den ska ju bort så småningom !

Blommor vid garaget (nya ute lampor som lysser upp och ner jätte fint på kvällen )

Huset utvändigt börjar bli klart !

baksidan

har lagt vita stenar i krukorna (Älska vitt och vita stenar )


förrätten

Havskräftor med vitlöksbröd mums !!!


gott vin till

Egen gjorda Ribs så goda =)

maräner mums =)

Ha en trevlig söndag Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen