Härliga soliga måndag !

God kväll !
idag har vi bara tagit det lungt jätte skönt. Det tar lite på krafterna att vara gravid !
Även ifast illamåendet i stort sett gått över kommer ibland men när jag väntade Filippa höll det på till vecka 17 konstant. Så det är ju underbart att det har försvunnit nästan. Men trött är man ju till och från.
Går in i vecka 15 på tisdag så det är ju långt kvar.
träffade syster i går och hon har ju börjat få en liten mage och hon känner fladder i magen. Första barnet känner man ju lite senare kommer ihåg med Filippa kom det ganska sent med fosterrörelserna och jag har redan nu börjat känna lite i magen och det är oftast så med andra barnet.
Jag tror att det är en liten kille i magen men man vet ju aldrig. Vi får se den 21 maj då ultraljud ska göras.

Idag annars tog vi en promenad hela familjen till lekparken vi stannade och köpte glass innan. Det var soligt och fint väder och Filippa tyckte det var kul att gunga.
Till lunch gjorde jag en god örtsoppa som jag blandade i avocado och fetaost i. Hade vitlöksbröd till det.
Till middag blev det lövbiff med egen gjorda pommes, brunsås och en tomat chatney. Jätte gott. Grann tjejen Linn kom förbi åh vad kul det var att se henne hon har varit i USA i 2 veckor och man såg att Filippa hade saknat henne. Gulliga och fina lilla Linn hade köpt en jätte gullig hund och en hakklapp till Filippa, tusen tack.


Filippa och pappi äter glass

gungar på en häst

tyckte det var roligt att gunga, tror det killade lite i magen =)



far och dotter är så lika


på vägen hem så somnade Filippa i vagnen !
Vi var även förbi och sa Hej till Davids farmor.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen