Välkommen ny vecka !

Hej!
Då var det måndag och ny vecka =) Hoppas på massor med sol denna vecka så man kan vara ute en massa.

I lördags var jag och Filippa på dop, lilla söta Agnes döptes i Bromma kyrka. Den kyrkan bara älskar jag den är så gamal och fin. Vi var där kl 13 och efter var det dopfika i en lokal som var i närheten. Jätte fint dop och goda gosaker, tack lilla Agnes för att vi fick delta på din dag !

Efter det så åkte jag hem och Cissi frågade om vi ville äta älg entrecote. Så jag slängde ihop en förrätt: avocadocreme, sparris och paraskinka. Och varmrätt vart det supergod älgentrecote med risotto så himlans gott.
efterrätt vart det bananasplitt En riktigt klassiker som man inte tröttnar på !

Det vart inte så sent vi alla var trötta.
Igår söndag åkte jag, Cissi och Filippa en sväng till komethallens loppis. Tittade om man kunde hitta något roligt. Det är så blandade männinskor som står där, det är både nya och gamla saker till salu. Vi har bokat en helg här framöver då vi ska stå och få bort lite som har rensats hemma. Skönt att bli av med, det är så synd att slänga hela saker som kan komma till användning.
Cissi hittade lite pysselsaker och en fin ram.
Jag hittade ett par gummistövlar till Filippa tänkte hon kan ha på dagis sen , då jag har tänkt köpa ett par hunter till henne men dom är ju dyra och vill man kanske inte ha på dagis.
Hittade även en fin marinblå klänning såg onvänd ut märket Gap. Den passade jätte bra.
En flytväst till Filippa kan vara bra at ha och kommer säkert någon gång till användning.
och hittade även en ny oandvänd barntallrik går alltid åt. Var nöjd med köpen.
Vi åkte hem och det var ju strålande fint väder om man jämförde med i lördags då jag höll på att svimma när jag tittade ut då det snöade och snön låg kvar, det nästan så man behövde skotta. David och Ronny höll på med yaccuin, snälla Ronny hade lånat en sky lift det var det ända settet att få upp den.
Senare vid 18 tiden var det middag hos mammi och pappi, jätte trevligt och god mat. En mysig avslutning på helgen vart det.

Nu ska jag ta tag i dagens bestyr. Vill önska en trevlig start på veckan.
Puss och Kram


I Bromma kyrka

Anna är så pysslig, hade gjort fina servetter

och tårterna var jätte fina och goda

söta fina lilla Agnes

och söta fina lilla Vilmer som också är en ut av Filippas kompisar. Agnes, Vilmer och Filippa är födda samma år !

och så har vi minstingen i gänget söta fina lilla Emma som också är en kompis till Filippa.


Våran bananasplitt, missade tyvärr att ta bild på förrätt och varmrätt.

Lite nytt i gaderoben:

ett marint linne från cubus, passar bar i sommar till ett par vita shorts eller vita byxor med en marinblåkavaj till. magen får plats att växa i också så det är bra.

den marinblå klänningen som jag kommer från märket Gap, mitt loppis fynd =)
den såg nästan oanvänd ut. mycket finare på än när den hänger på galjen.

Filippa fick påskägg från sin snälla moster Therese och hennes Andreas, tusen tack gulliga =)

och världens bästa mormor hade stickat en fin tröja till hennes lilla Filippa som också var med i påskägget.

Slut på bilder Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen